خودپرداز | کارت به کارت | کارتخوان بانکی | عابر بانک

سقف برداشت از خودپردازها افزایش یافت؟

در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص افزایش سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مطرح شده است، اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

سقف برداشت از خودپردازها افزایش یافت؟

بانک مرکزی عموماً نهادی است که مسئولیت مدیریت و نظارت بر سیاست‌های پولی یک کشور را بر عهده دارد. وظایف بانک مرکزی شامل تعیین و اجرای سیاست پولی، نظارت بر نظام بانکی، صدور پول و مدیریت ارزش پول ملی است. علاوه بر این، بانک مرکزی همچنین ممکن است وظایف دیگری مانند نظارت بر ارتباطات مالی بین کشورها و حفظ استقرار پایداری مالی را نیز بر عهده بگیرد. عملکرد بانک مرکزی می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرات قابل توجهی داشته باشد و برای حفظ پایداری مالی کشور بسیار حیاتی است.

هر سال در ایام نوروز بحث افزایش برداشت وجه نقد از عابر بانک مطرح می‌شود که این موضوع در نهایت تحقق نمی‌یابد و طی این سال‌ها به جز ایام اربعین سال‌های اخیر که سقف برداشت از عابر بانک در برخی استان‌ها به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، در سایر ایام سال تغییری در سقف برداشت ایجاد نشده است.

در نوروز امسال نیز علیرغم شایعاتی که مطرح شد، سقف برداشت از دستگاه‌ها تغییر نکرده است و در این ایام همچون سایر روزهای سال سقف برداشت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز ۲۰۰ هزار تومان است و بیشتر از این نمی‌توان پول نقد از عابر بانک برداشت کرد.

با توجه به اینکه خانواده‌ها در این ایام به پول نقد بیشتری به ویژه برای عیدی دادن نیاز دارند، انتظار می‌رفت در ایام نوروز سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز حداقل تا سقف ۵۰۰ هزار تومان در روز افزایش یابد اما چنین نشد.

مشکل دیگری که در این ایام به وجود آمده و شهروندان در فضای مجازی به آن اشاره کرده‌اند، کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها است. کاربران نوشته‌اند که وجه نقد بسیاری از دستگاه‌ها در همان روز اول نوروز تمام شده است و آنها هر بار به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده‌اند موفق به دریافت وجه نقد نشده‌اند. با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌ها یا مراکز دیگری که دستگاه ATM دارند در ایام نوروز تعطیل بوده‌اند به‌ وجود آمدن چنین مشکلی قابل تصور بود و حالا با آغاز فعالیت بانک‌ها از روز پنجم فروردین انتظار می‌رود این مشکل تا حدی رفع شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر