قیمت نجومی ماست و شیر و کره

این لبنیات از همه بیشتر گران شد

خامه با رشد قیمت ۳۲ درصدی در گروه لبنیات رکورددار بوده است.

این لبنیات از همه بیشتر گران شد

بازار لبنیات همواره داغ است و این محصول را نمی توان از سبد غذایی خانواده حذف کرد. بنابراین قیمت لبنیات همواره برای همه مردم مهم است. با افزایش یا کاهش قیمت لبنیات وضعیت زندگی مردم نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. در شش ماهه اول سال جاری، شاهد تغییرات متعددی در قیمت این محصولات بودیم.

خامه با رشد قیمت ۳۲ درصدی در گروه لبنیات رکورددار بوده است و در این قسمت پنیر با جهش ۲۱ درصدی کمترین میزان رشد قیمت را داشته. خامه پاستوریزه ۲۰۰ گرمی به‌جای ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومانی که شهریور پارسال قیمت داشته، شهریور امسال به‌شکل متوسط با قیمت ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان در یخچال سوپرمارکت‌ها قرار گرفته است.

قیمت مصرف‌کننده شیر پاستوریزه یک لیتری در همین مدت از ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. مثل بطری یک لیتری شیر کم‌چرب پاک که الان ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود یا شیر نیم‌چرب رامک که در بطری‌های یک لیتری ۳۱ هزار تومان قیمت دارد. یعنی درعرض یک سال شیر پاستوریزه یک لیتری، پنج هزار و ۶۰۰ تومان گران شده که معادل رشد ۲۱ درصدی است. این وسط می‌توانیم به رشد ۲۲ درصدی قیمت ماست پاستوریزه و افزایش ۲۶ درصدی قیمت پنیر پاستوریزه ایرانی هم اشاره کنیم.

مرکز آمار قیمت ماست پاستوریزه را براساس دبه‌های نیم‌لیتری محاسبه و اعلام می‌کند و می‌گوید متوسط قیمت همین دبه‌ها از ۳۲ هزار و ۸۰۰ به ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده و بطری‌های یک‌ونیم لیتری دوغ که الان به‌شکل میانگین ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شوند، شهریور پارسال کمتر از ۲۵ هزارو ۵۰۰ تومان قیمت داشتند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    بااین وضع، فکر کنم تا چند وقت دیگه، خیلی از مردم حتی توان خرید نان رو هم نداشته باشند.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها