ریزش بیشتر قیمت گوشت قرمز در راه است؟

قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر کاهشی شده و واردات گوشت کنیایی نیز بر سرعت این کاهش قیمت افزوده است.

ریزش بیشتر قیمت گوشت قرمز در راه است؟

در طول یک سال گذشته قیمت گوشت قرمز به شدت افزایش پیدا کرده است. قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با قیمت متوسط جهانی بالاتر است. تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند. در روزهای اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود.

از دیرباز تاکنون گوشت قرمز به عنوان یکی از اساسی ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می شود که طی ۱۰ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۱۰۰ هزار تن از نیاز کشور از مبادی وارداتی تامین می شود.

بنابر آمار اعلامی سالانه ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که با اتخاذ سیاست های حمایتی و مدیریتی، امکان رسیدن به خودکفایی و بی نیازی از واردات وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهد که طی ماه های اخیر  واردات دام زنده و گوشت گوساله و گوسفندی منجمد و گرم و عرضه به بازار منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است که استمرار این روند بازار گوشت را به ثبات و آرامش می رساند.

در همین رابطه آقای علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی می گوید:در سه ماهه اخیر سعی شده با واردات روزانه ۱۸۰ تن گوشت گرم گوسفندی از افزایش قیمت جلوگیری شود‌.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خودشیفتگی وگستاخی و بی‌شرمی و... تاکجا گوشت کیلویی 100 هزارتومان را دارند تحمیل می کنند به ملت آنهم با هزار منت 400 تا 500 هزارتومان... واقعأ غارتگری شما درتاریخ هیچ کشوری نبوده نخواهد بود.. اللهم العن عبید الله ابن زیاد واین مرجانه وعمرابن سعدوشمرا وآل آبی سفیان وآل زیاد ال مروان الی یوم القیامه..

  • طبا

    پرت و پلا ننویسید !!! همین چند روز اخیری که میگید، بنده گوشت گوساله رو کیلویی ۶۰۵ هزار تومن خریدم !!!!! بخیال خامتون با این مطالب دروغ، گرونی درمانی میکنید و همه چیز ارزون میشه !!!؟؟؟؟

  • ناشناس

    فقط لعنت تمام عاشورا بر پدر مادر دروغگو

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها