صادرات تخم مرغ | قیمت تخم مرغ | بازار تخم مرغ

اتفاقی تاریخی در بازار تخم مرغ کشور / پای تخم مرغ ایرانی به روسیه باز شد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ ایران ظرف ۲۰ روز آینده برای نخستین بار وارد روسیه شود.

اتفاقی تاریخی در بازار تخم مرغ کشور / پای تخم مرغ ایرانی به روسیه باز شد

با وابسته کردن اقتصاد به تنها یک عامل صنعتی، خطر بروز مشکلات زیادی مانند کاهش تقاضا و رکود اقتصادی وجود دارد. با صادرات تخم مرغ می‌توان به تنوع در اقتصاد کمک کرد و این عامل می‌تواند از مشکلات اقتصادی وابسته به صنعت‌های دیگر جلوگیری کند.

حمیدرضا کاشانی رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: در سنوات گذشته قیمت تخم مرغ در شب عید با نوسانات افزایشی روبرو بود، اما امسال با اتخاذ تدابیر صورت گرفته پیرامون ذخیره محصول برای ایام ماه رمضان و عید، تخم مرغ با قیمت کمتری بدست مصرف کننده رسید.

او با بیان اینکه محدودیت‌های صادرات تخم مرغ برداشته شده است، افزود: هم اکنون صادرات تخم مرغ به روال قبل بازگشته است و بنابر آمار صادرات تخم مرغ به ۱۳۰ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

کاشانی ادامه داد: بنابر تلاش‌های صورت گرفته برای اولین بار پیگیر صادرات تخم مرغ به روسیه هستیم و پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۲۰ روز آینده اولین محموله تخم مرغ ایران وارد روسیه شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تا پایان ماه رمضان قیمت تخم مرغ افزایشی نخواهد داشت، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۶۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود بعد از عید فطر با قیمت‌های جدید، محصول عرضه شود.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با رشد ۱۰۰ هزارتنی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها