گفت و گوی تیترکوتاه با رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری:

چراغ بازار این اصناف کم سو شد / تبعیض بانک ها در اعطای تسهیلات

محمدرضا رمضان گفت: درحال‌حاضر بانک‌ها تسهیلات و اعتبارات را فقط به مجموعه‌های سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی تخصیص می‌دهند، بنابراین دیگر فروش قسطی برای فروشندگان لوازم صوتی و تصویری سودی نخواهد داشت.

چراغ بازار این اصناف کم سو شد / تبعیض بانک ها در اعطای تسهیلات

در شرایط اقتصادی کنونی و رکود حاکم بر بازار، مجموعه‌های بزرگی همچون سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی بلای جان اصناف شده‌اند. صنف لوازم صوتی و تصویری نیز از این بلا بی‌نصیب و وعده‌های این مجموعه‌های عظیم برای خرید قسطی لوازم خانگی، مردم را از بازار همیشگی این محصولات خارج و به سمت خود می‌کشانند.

در خصوص جریان فروش قسطی لوازم صوتی و تصویری در مجموعه‌های سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی و آسیب آن به فعالان این صنف به مصاحبه با رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه پرداختیم.

محمدرضا رمضان در خصوص نقش سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی در رکود بازار لوازم صوتی و تصویری توضیح داد: این مجموعه‌ها تنها یکی از عوامل ایجاد کسادی و رکود در بازار لوازم صوتی و تصویری به حساب می‌آیند. کاهش توان خرید مردم نیز و تمایل آنها به خرید اقساطی مایحتاجشان نیز بی‌تاثیر نیست.

IMG_6677

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر علت عدم فروش قسطی لوازم صوتی و تصویری توسط فعالان این صنف گفت: تا پیش از حضور مجموعه هایی نظیر سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی، بانک ها، اعتبارات لازم را در اختیار فعالان این صنف قرار می‌دادند و مغازه داران هم قادر به فروش اقساطی کالا به مشتریان بودند، اما درحال‌حاضر بانک‌ها تسهیلات و اعتبارات را فقط به مجموعه‌های سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی تخصیص می‌دهند، بنابراین دیگر فروش قسطی برای فروشندگان لوازم صوتی و تصویری سودی نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در رابطه با راهکار غلبه بر رکود حاکم بر این بازار بیان کرد: اصناف در همه ادوار به عنوان بازوان ستبر انقلاب در کنار دولت و مردم ایستاده‌اند و در شرایط اقتصادی کنونی درخواست حمایت متقابل دارند. اصناف انتظار دارند برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین شرایطی که سبب کسادی شدید در بازار شده است، پیش از راه‌اندازی مجموعه هایی همچون سرای ایرانی و لوازم خانگی از اصناف نیز نظرخواهی کرده و عواقب احتمالی برای بازار کسب و کار این افراد را هم در نظر بگیرند.بانک ها نیز به جای تزریق سرمایه به یک بخش خاص، با اعطای اعتبار به اصناف نیز، چراغ بازارها را روشن نگه دارند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها