قیمت سکه | بازار سکه | قیمت سکه امروز

افزایش قابل توجه قیمت سکه / احتمال عقب‌ نشینی قیمت سکه وجود دارد؟

طبق ادعای برخی از معامله گران قیمت سکه امامی روز جمعه با وجود اخبار آتش‌بس در نوار غزه ۱۰۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرد.

افزایش قابل توجه قیمت سکه / احتمال عقب‌ نشینی قیمت سکه وجود دارد؟

قیمت سکه طلا به طور عمده توسط قیمت بازار بین المللی طلا تعیین می شود. به عبارت دیگر، قیمت سکه طلا به مبلغی تعیین می شود که ارزش روزانه طلا در بازار جهانی به آن مبلغ تبدیل شود. همچنین عوامل دیگری مانند تقاضا و عرضه، نرخ فائده، تورم، محدودیت های دولتی و نرخ ارز نیز بر روی قیمت سکه طلا تأثیر می گذارند. البته قیمت سکه طلا همیشه با قیمت بازار طلا برابر نیست و فاکتورهایی مانند تمایلات خریداران، دسترسی به منابع طلا و هزینه های تولید نیز می توانند به قیمت سکه طلا تأثیر بگذارند.

بازار سکه در چند روز گذشته شاهد رکود بوده و قیمت سکه امامی در یک محدوده خاص نوسان رفت و برگشتی محدودی را تجربه کرده است. در همین راستا قیمت سکه امامی روز پنجشنبه گذشته با افت ۵۰ هزارتومانی بر روی ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

برخی از فعالان اقتصادی علت عقب‌نشینی خریداران معاملات در بازار سکه را ناشی از کاهش سطح انتظارات تورمی می‌دانند. به عقیده این دسته کاهش ریسک‌های سیاسی در خصوص جنگ غزه فضای و همچنین مشاهده ثبات طولانی‌مدت در بازار سبب شده انتظارات تورمی معامله‌گران و افراد جامعه کاهش‌یافته و سوخت افزایشی نرخ سکه تأمین نشود.

همان‌طور که گفته شد یکی از خبرهای مهمی که موردتوجه عده‌ای از معامله‌گران بوده، اتفاقات اخیر در نوار غزه است. آن‌طور که در خبرها آمده آتش‌بس چهارروزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به‌وقت محلی) اجرایی شد. اجرای این توافق پس از اخیر یک‌روزه آغاز شده است. در ابتدا قرار بود توافق تبادل اسراء بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از صبح روز پنجشنبه آغاز شود، اما تا روز جمعه به تعویق افتاد.

روز گذشته اگرچه خبر آتش‌بس و تبادل اسرا داغ شد اما در معاملات پشت خطی روز جمعه، معامله‌گران مدعی بودند که سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان گران شده و به ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. قبل از آتش‌بس عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کردند که این اقدام می‌تواند بازار طلا و سکه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

فنی کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد، احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر