اختصاصی «تیتر کوتاه»؛

لوگو، ستون اصلی برندسازی / راز ساخت بهترین چهره از برند

در این مقاله ما راهکارهای برندسازی صحیح و طراحی لوگوی مناسب برای موفقیت در کسب و کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 لوگو، ستون اصلی برندسازی / راز ساخت بهترین چهره از برند

در سال ۲۰۱۹، شرکت‌های بزرگ پول زیادی را صرف ساختن برند و لوگوی خود کردند. اما گاهی اوقات مردم در مورد اینکه چه چیزی یک لوگو را از کل برند متفاوت می‌کند سردرگم می‌شوند. این می‌تواند ایجاد یک طراحی لوگوی خوب را که با کل شرکت متناسب باشد، دشوارتر کند.

هویت یک برند چیزی است که آن را از سایر برندها متمایز می‌کند و از نظر احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کند. این فقط لوگو نیست، بلکه شامل مواردی مانند رنگ ها، فونت‌ها و پیام‌ها نیز می‌شود. لوگو نمادی است که نشان دهنده برند است و بخشی بصری از هویت برند است.

به مک دونالد فکر کنید. همه نماد M زرد را می‌شناسند، اما آنچه واقعاً برند را تعریف می‌کند، رنگ‌های قرمز و زردی است که استفاده می‌کنند و همینطور سبک نوشتاری منحصر به فرد آنها و پیام‌های ثابتی که در تمام تبلیغات خود به کار می‌برند. بنابراین، در حالی که لوگو بخشی از هویت برند مک دونالد است، این تنها چیزی نیست که باعث می‌شود مردم به مک دونالد فکر کنند.

ایجاد هویت برند یک فرآیند دقیق است که شامل درک بازار، تهیه برنامه‌ای برای چگونگی ظاهر و جذابیت برند برای مشتریان و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب است. این فرآیند همچنین آنچه را که شرکت می‌خواهد به‌دست آورد را در نظر می‌گیرد و مطمئن می‌شود که تصویر برند منعکس‌کننده ارزش‌ها و اهداف شرکت است.

لوگو بخش مهمی از ظاهر یک برند است. به خاطر سپردن آن باید آسان باشد، خیلی پیچیده نباشد و نشان دهد که برند چه چیزی را نشان می‌دهد. این مانند نمادی است که به مردم کمک می‌کند برند را بشناسند.

این گزارش به شما کمک می‌کند تا بهترین راه ایجاد لوگو برای برند خود را بیابید، چه با استفاده از قالب‌ها یا با استخدام یک طراح گرافیک یا آژانس برندینگ. این گزارش مملو از نکات و اطلاعات مفیدی است که به شما کمک می‌کند لوگویی بسازید که مشتریان شما آن را به خاطر بسپارند و دوستش داشته باشند.

برای کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک، مهم است که گزینه‌های هویتی خود را بدانند. ما هر کدام را توضیح خواهیم داد تا بتوانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است.

لوگو برعکس برند

لوگو یک نمایش گرافیکی از نام، مخفف یا نماد یک شرکت است. این اغلب نخستین چیزی است که مشتریان در مورد یک برند می‌بینند و به یاد می‌آورند. یک برند چیزی بیش از یک لوگو یا یک محصول است. این شامل مواردی مانند آنچه شرکت به خاطر آن شناخته شده، آنچه به آن اعتقاد دارد، نحوه عملکرد و کیفیت محصولات یا خدمات آن است. همه این عناصر در کنار هم نحوه دید و احساس مردم نسبت به برند را شکل می‌دهند.

برندسازی لوگو چیست؟

برندسازی لوگو فرآیند ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد است که نشان می‌دهد یک برند در مورد چیست و آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. این شامل مواردی مانند طراحی لوگو، انتخاب رنگ‌ها و فونت‌ها و سایر عناصر بصری است که نشان دهنده برند است. هدف، ایجاد ارتباط قوی بین برند و مشتریانش است، به طوری که آنها ارتباط قوی با برند و ارزش‌های آن را احساس کنند.

وقتی صحبت از برندسازی لوگو می‌شود، درک تمایز بین هویت برند و لوگو ضروری است. در حالی که هویت برند مجموعه‌ای جامع از عناصر مانند جنبه‌های فرهنگی و استراتژیک را در بر می‌گیرد، لوگو یک نمایش بصری از برند است. این چهره برند است که ماهیت و ارزش‌های آن را به اشتراک می‌گذارد.

انواع لوگو

پنج نوع اصلی لوگو وجود دارد:

علامت کلمه، حروف، علامت ترکیبی، نشان و چکیده.

هر نوع هدف خاص خود را دارد و می‌توان از آن برای بیان هویت برند به روشی منحصر به فرد استفاده کرد.

 لوگو Wordmark: لوگوهای مبتنی بر متن که فقط از کلمات یا حروف تشکیل شده اند.

لوگو-1

 لوگوی Lettermark:

لوگوهایی که از ترکیب حروف در فونتی چشم نواز استفاده می‌کنند.

لوگو-2

 لوگو علامت ترکیبی:

ترکیبی از متن و گرافیک برای ایجاد یک هویت منحصر به فرد.

لوگو-3

لوگوی آرم نشان:

متن و عناصر گرافیکی موجود در شکلی مانند دایره.

لوگو-4

 لوگوی انتزاعی:

لوگوی خلاقانه تر که حاوی یک نماد یا طرح انتزاعی است.

لوگو-5

 

 هویت برند چیست؟

هویت برند تصویر و پیامی است که یک برند به مشتریان خود منتقل می‌کند. این شامل عناصر بصری آن مانند آرم‌ها و رنگ‌ها و همچنین ارزش ها، ماموریت و کیفیت آن می‌شود. هویت برند مهم است زیرا به مشتریان کمک می‌کند تا در سطح احساسی با برند ارتباط برقرار کنند که منجر به وفاداری و تعامل بیشتر می‌شود. به آن به‌عنوان روشی واضح و روشن که یک برند از آن طریق خود را نشان می‌دهد تا مردم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، نگاه کنید.

هویت برند شما شامل موارد زیر است:

لوگو نماد خاصی است که به افراد کمک می‌کند بدانند محصول یا خدمات متعلق به کدام شرکت است. این مانند یک تصویر کوچک است که به مردم کمک می‌کند تا با آن شرکت آشنا شده و به آن اعتماد کنند.

پالت رنگ برند

رنگ‌ها می‌توانند احساسات خاصی را در افراد ایجاد کنند و این روی دید آنها به یک برند تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی می‌توانند احساس هیجان یا اشتیاق و رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز احساس آرامش در افراد ایجاد کنند. برندها می‌توانند از رنگ‌ها به صورت استراتژیک برای ایجاد حال و هوا یا احساس خاصی برای مشتریان خود استفاده کنند.

فونت برند

فونت‌ها همچنین می‌توانند احساسات خاصی را در مردم برانگیزند و مهم است که فونت مناسبی را انتخاب کنید که ارزش‌ها و هدف برند شما را به بهترین شکل نشان دهد.

نتیجه گیری

داشتن یک لوگوی حرفه‌ای برای هویت کلی کسب و کار شما مهم است. از استفاده از منابع کاملاً رایگان لوگو یا پلتفرم‌های سازنده خودداری کنید، مگر اینکه گزینه دیگری وجود نداشته باشد. هویت برند قوی شامل چیزی بیش از یک لوگو، از جمله طراحی وب سایت، فونت ها، نمادها، تصاویر و رنگ‌ها می‌شود.

لوگو بخش بسیار مهمی از برندسازی شرکت شما است. هنگامی که یک شرکت یا شخصی را برای ایجاد برند خود استخدام می‌کنید، آنها یک لوگو را به عنوان بخشی از پروژه طراحی می‌کنند. اگر سعی کنید خودتان یک لوگو بسازید یا شخص دیگری را برای انجام آن استخدام کنید، تمام عناصر دیگری که تصویر شرکت شما را ایجاد می‌کنند را دریافت نخواهید کرد. بنابراین بهتر است یک حرفه‌ای را استخدام کنید که بتواند یک بسته کامل برندینگ را برای شما تهیه کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر