کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۸۲

از تشدید تورم و نگرانی مردم تا افزایش درآمد این بانک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از تشدید تورم و نگرانی مردم تا افزایش درآمد این بانک

روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۱۴ اکتبر ( ۲۲ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • افزایش دستمزدها در کالیفرنیا

طبق آخرین آمارها در کالیفرنیا، حداقل دستمزد کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به ۲۵ دلار در ساعت افزایش خواهد یافت. این دومین قانون جدید در رابطه با افزایش حداقل دستمزدها است. فرماندار کالیفرنیا ماه گذشته هم حداقل دستمزد کارگران رستوران‌های فست فود را تا ۲۰ دلار در ساعت افزایش داد.

 

  • افزایش نگرانی مردم امریکا با تشدید تورم

با توجه به شدت تورم در اوایل ماه اکتبر در ایالات متحده، امریکایی‌ها انتظار دارند که قیمت‌ها در سال آینده با نرخ ۳.۸ درصد افزایش یابد که بالاترین میزان در پنج ماه گذشته و بالاتر از ۳.۲ درصدی است که در ماه سپتامبر پیش‌بینی شد. آمارها حاکی از این است که نگرانی مردم امریکا در مورد تورم افزایش یافته است و ۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان گزارش کردند که قیمت‌های بالا، استاندارهای زندگی آنها را کاهش داده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • اقدام بانک مرکزی آرژانتین برای مهار تورم

 بانک مرکزی آرژانتین روز پنجشنبه اعلام کرد امسال برای ششمین بار، نرخ کلیدی خود را به شدت افزایش داد تا بتواند تورم را مهار کند، زیرا افزایش قیمت‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری به بالای ۱۰۰ درصد می‌رسد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که داده‌های تورم سپتامبر منتشر شد که نشان می‌دهد قیمت‌ها ۱۳۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

  • شرکت فراری به ارز دیجیتال روی آورد

رئیس بازاریابی و بازرگانی فراری به رویترز گفت که فراری شروع به پذیرش پرداخت با ارز دیجیتال برای خودروهای اسپرت لوکس خود در ایالات متحده کرده است و به دنبال درخواست مشتریان ثروتمند خود، این طرح را به اروپا نیز گسترش خواهد داد. اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های آبی از کریپتو دوری کرده‌اند(اصطلاح تراشه آبی در بازار سهام معمولا به سهام‌هایی اطلاق می‌شود که ارزش بالاتری نسبت به سایر سهام‌ها دارند. شرکت‌های آمازون، گوگل، آی‌بی ام تعدادی از سهام‌های تراشه آبی هستند. )، زیرا نوسانات بیت‌کوین و سایر توکن‌ها آنها را برای تجارت بی‌ارزش می‌کند. مقررات ناقص و مصرف بالای انرژی نیز از گسترش کریپتو به عنوان وسیله پرداخت جلوگیری کرده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای بازی‌های ویدیویی

بر اساس پرونده‌ای که در روز جمعه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتشر شد، شرکت جهانی فناوری مایکروسافت مستقر در ایالات متحده، قرارداد خرید ۶۹ میلیارد دلاری شرکت بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard را تکمیل کرده است. این معامله مایکروسافت را قادر می‌سازد تا رقبای خود را در برابر کنسول‌های بازی ایکس‌باکس و اشتراک آن سرکوب کند.

 

  • افزایش درآمد بانک امریکایی

بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی امریکایی و شرکت خدمات مالی سیتی گروپ شاهد افزایش تقریباً ۹ درصدی درآمد خود در سه ماهه سوم امسال بود. مجموع درآمد این شرکت در دوره جولای تا سپتامبر امسال ۲۰.۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۱۸.۵ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش داشته است. درآمد خالص ۲ درصد افزایش یافت و از ۳.۴۸ میلیارد دلار در مدت مشابه به ۳.۵۵ میلیارد دلار رسید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر