کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۳

از افزایش دستمزد کارگران خودروسازی تا روند صعودی قیمت دلار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش دستمزد کارگران خودروسازی تا روند صعودی قیمت دلار

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۰ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • افزایش قابل توجه دستمزد کارگران خودروسازی

حدود ۴۰۰۰ کارگر به نمایندگی از کارگران متحد خودرو (UAW) ( اتحادیه کارگری امریکایی که نماینده کارگران در ایالات متحده و جنوب آنتاریو، کانادا است) درست قبل از نیمه شب به وقت استاندارد شرقی (۰۴۰۰ GMT) روز یکشنبه با Mack Trucks متعلق به گروه Volvo به توافق رسیدند. Mack Trucks شرکت صنایع سنگین امریکایی است، که اکنون از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی ولوو به‌شمار می‌آید. این شرکت در گذشته تولیدکننده انواع کامیون، اتوبوس و اتوبوس برقی بود، اما امروزه تنها در زمینه تولید کامیون فعال است. استفان روی، رئیس شرکت مک در بیانیه‌ای گفت: «شرایط این قرارداد آزمایشی باعث افزایش قابل توجه دستمزدها و ادامه مزایای درجه یک برای کارکنان مک و خانواده‌هایشان می‌شود».

 

  • جزییات افزایش قیمت نفت جهانی

نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش ۲۹ درصدی در سه ماه منتهی به سپتامبر به بالای ۹۱ دلار در هر بشکه رسید که بزرگترین رشد سه ماهه سوم در تقریبا دو دهه اخیر بود. تعطیلات روز دوشنبه در بسیاری از کشورهای آسیا-اقیانوسیه، از جمله چین و هند، ممکن است حجم معاملات دارایی‌های ریسکی مانند کالاها را محدود کند. نفت از اواسط ژوئن پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش عرضه نفت خام را محدود کردند، روسیه صادرات گازوئیل را ممنوع کرد و داده‌های رسمی ایالات متحده سقوط ذخایر نفت خام در مرکز حیاتی کوشینگ، اوکلاهاما را تایید کرد، افزایش یافت.

The Wall Street Journal 2 October

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروز اعلام کرد:

 

  • سرمایه‌گذاری امریکا در ویتنام

شرکت سهام خصوصی امریکایی Bain Capital نخستین سرمایه‌گذاری خود را در ویتنام با حداقل ۲۰۰ میلیون دلار در گروه Masan Group انجام داده است و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگری را برای افزایش آن به ۵۰۰ میلیون دلار وارد کند. این معامله قرار است رقابت را در بازار خرده‌فروشی ویتنام تقویت کند، زیرا شهرنشینی سریع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به دنبال گسترش یا به‌دست آوردن جایگاهی در این کشور ۱۰۰ میلیونی تقویت می‌کند.

 

  • فناوری جدید گوگل در تولید لپ‌تاپ

گوگل متعلق به شرکت آلفابت شروع به ساخت لپ‌تاپ‌های کروم بوک خود در هند می‌کند که آخرین مورد در میان شرکت‌های فناوری جهانی است که مونتاژ را در بازار رشد کلیدی گسترش می‌دهد. ساندار پیچای، مدیر اجرایی آلفابت روز دوشنبه در روز X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، گفت که گوگل با شرکت HP برای تولید کروم بوک در این کشور جنوب آسیا شریک می‌شود.

The Washington Post 2 October

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • حضور پرقدرت دلار در شروع سه ماهه آخر سال

دلار سه ماهه آخر سال را در روز دوشنبه با روند صعودی آغاز کرد، زیرا احتمالا افزایش نرخ‌های بهره امریکا برای مدت طولانی تری وجود دارد و نزول ین به پایین‌ترین سطح یک سال اخیر، معامله گران را برای مداخله مقامات ژاپنی آماده کرد. حرکت ارز در معاملات اولیه آسیا کاهش یافت، هرچند تحلیلگران گفتند که تعطیلی دولت ایالات متحده می‌تواند کمی آرامش را به بازارها بیاورد.

 

  • چالش ژاپن در واردات آلومینیوم

 حق بیمه محموله‌های آلومینیوم ژاپن برای سه ماهه چهارم ۹۷ دلار در هر تن تعیین شد که ۲۴ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت، زیرا تقاضا در داخل و خارج از کشور ضعیف بود. این رقم کمتر از ۱۲۷.۵ دلار به ازای هر تن پرداخت شده در ماه‌های جولای تا سپتامبر و پایین‌ترین رقم از سه ماهه ژانویه تا مارس امسال است. تولیدکنندگان در ابتدا به دنبال حق بیمه ۱۱۰ تا ۱۲۰ دلاری در هر تن برای سه ماهه چهارم بودند. ژاپن بزرگترین واردکننده فلز سبک در آسیا است و می‌پذیرد که حق بیمه محموله‌های فلزات اولیه را هر سه ماه از قیمت نقدی معیار بورس فلزات لندن (LME) بپردازد.

Financial Times 2 October

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر