کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۸۰

از افزایش فروش خودروهای چینی تا بازگشت رونق به بازار رایانه‌ها

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش فروش خودروهای چینی تا بازگشت رونق به بازار رایانه‌ها

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۹ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • معامله‌گران در انتظار تصمیم فدرال رزرو

دلار امریکا در روز چهارشنبه عمدتاً به صورت محدودی معامله شد، اما ارزش آن همچنان تحت تأثیر نظرات محتاطانه فدرال رزرو قرار گرفت. معامله گران منتظر انتشار نتیجه جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی هستند تا بینش بیشتری نسبت به برنامه‌های نرخ بهره کسب کنند. تعدادی از مقامات فدرال رزرو در روزهای اخیر نشان داده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است نیازی به تشدید سیاست‌های پولی بیش از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، نداشته باشد.

 

  • افزایش فروش خودروهای چینی

آمارهای رسمی نشان داد که فروش خودرو در چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش یافته است. انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش خودروهای سواری در ماه سپتامبر به ۲.۰۴ میلیون دستگاه رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه بالاتر از ۲.۲ درصد افزایش سالانه در ماه آگوست بوده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • کاهش نرخ بیکاری در ترکیه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور در ماه آگوست به ۹.۲ درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه (TurkStat) تعداد بیکاران در ماه آگوست با ۵۶۰۰۰ کاهش به ۳.۲ میلیون نفر رسید. نرخ بیکاری در ماه آگوست برای مردان ۷.۵ درصد و برای زنان ۱۲.۶ درصد برآورد شده است.

 

  • داروی پرفروش، حاشیه‌ساز شد

GSK ( شرکت داروسازی بریتانیایی) روز چهارشنبه اعلام کرد که به توافق محرمانه‌ای برای حل و فصل دعوی در کالیفرنیا دست یافته است که ادعا می‌کرد داروی ضد سوزش معده (Zantac) این شرکت باعث سرطان شده است. این دارو برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ تایید شد و در سال ۱۹۸۸ به پرفروش‌ترین داروی جهان تبدیل شد و یکی از نخستین داروهای تاریخ با فروش سالانه ۱ میلیارد دلاری شد.

 

روزنامه گاردین (The Guardian) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • تمهیدات شرکت برق برای صاحبان خانه‌های روستایی

در بریتانیا، به صاحبان خانه‌های روستایی که محیط اطراف محل سکونتشان، توسط دکل‌ها و کابل‌های برق جدید آسیب‌دیده می‌شود، امکانات عایق‌سازی خانه، پمپ‌های حرارتی و سایر اقدامات بهره‌وری انرژی توسط شبکه ملی ارائه می‌شود. مدیر ارشد شرکت National Grid (شرکت برق بریتانیایی، که در زمینه تولید، انتقال، توزیع برق و توزیع و انتقال گاز طبیعی فعالیت می‌نماید) اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد افرادی که در کنار ستون‌ها و کابل‌کشی‌های برق زندگی می‌کنند از زیرساخت‌هایی بهره ببرند که باید به عنوان بخشی از تغییر به صفر خالص ( کاهش تولید گازهای گلخانه ای) در مقیاس بزرگ گسترش یابد.

 

  •  بازگشت رونق به بازار رایانه‌های شخصی

پس از دو سال افت مداوم، به نظر می‌رسد صنعت رایانه شخصی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است اما به گفته شرکت تحقیقاتی گارتنر، همه چیز ممکن است رو به جلو باشد، که می‌تواند خبر خوبی برای تولیدکنندگان مختلف از اپل (AAPL) تا HP (HPQ) و سازنده ویندوز مایکروسافت (MSFT) باشد. میکاکو کیتاگاوا، مدیر تحقیقات گارتنر، در بیانیه‌ای گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افت بازار رایانه‌های شخصی سرانجام به پایان رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر