کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۸۱

از برنامه رشد دستمزدها تا تولید انبوه باتری خودرو

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از برنامه رشد دستمزدها تا تولید انبوه باتری خودرو

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • وضعیت دلار پیش از انتشار آمار تورم

دلار تغییر چندانی نداشت اما در روز پنجشنبه پس از دقایقی از آخرین نشست فدرال رزرو که نشان داد سیاست‌گذاران موضع محتاطانه‌ای اتخاذ کردند، در نزدیکی پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های کلیدی تورم در ایالات متحده بودند. شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش رقیب اندازه گیری می‌کند، در ۱۰۵.۶۴ قرار داشت.

 

  • عدم افشا خطرات زیست محیطی در کانادا

گروه زیست محیطی Greenpeace روز پنجشنبه اعلام کرد که شکایتی را علیه Suncor Energy (یک شرکت انرژی یکپارچه کانادایی است که در کلگری، آلبرتا واقع شده است. این شرکت در تولید نفت خام مصنوعی از ماسه‌های نفتی تخصص دارد) به کمیسیون اوراق بهادار آلبرتا (ASC) ارائه کرده است و این استدلال را مطرح کرده است که دومین تولیدکننده بزرگ نفت کانادا به طور کامل خطرات مربوط به آب و هوا را برای سهامداران افشا نمی‌کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • رشد دستمزدها در اولویت است

آساهی نوگوچی، عضو هیات مدیره بانک مرکزی ژاپن، روز پنجشنبه گفت که ژاپن باید روی بهبود رشد دستمزدها تمرکز کند تا راه را برای تورم پایدار هموار کند. نوگوچی که به خاطر دیدگاه‌های اصلاح‌گرایانه‌اش شناخته می‌شود، این اظهارات را در سخنرانی برای رهبران تجاری در نیگاتا در شمال توکیو بیان کرد و افزایش بیش از ۳ درصدی دستمزدها را که در اوایل امسال توافق شد، که بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته بود، قابل توجه خواند.

 

  • اقدام تویوتا برای تولید انبوه باتری خودروهای برقی

تویوتا موتور و ایدمیتسو کوسان اتحادی را برای توسعه و تولید انبوه باتری‌های حالت جامد برای خودروهای الکتریکی تشکیل داده‌اند. این همکاری پس از اعلامیه‌ای در ماه ژوئن توسط تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، مبنی بر معرفی باتری‌های با کارایی بالا برای بهبود محدوده رانندگی و کاهش هزینه‌های خودروهای برقی صورت می‌گیرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • اقتصاد چین در سرازیری سقوط

بر اساس نظرسنجی ماهانه رویترز، بیشتر شرکت‌های ژاپنی انتظار دارند که کاهش رشد اقتصاد چین تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد و تقریباً دو سوم از شرکت‌هایی که در آنجا فعالیت می‌کنند، به دنبال انتقال بخشی از تولید خود به جای دیگری برای فروش در بازارهای دیگر هستند.

 

  • مایکروسافت، ملزم به پرداخت مالیات اضافی شد

مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد که از سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) اطلاعیه‌ای برای پرداخت مالیات اضافی ۲۸.۹ میلیارد دلاری دریافت کرده است. این بیانیه نشان می‌دهد که این اطلاعیه مربوط به یک مناقشه مداوم با IRS در مورد نحوه توزیع سود این شرکت بین کشورها و مناطق مختلف است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر