درگیری حماس و رژیم صهیونیستی چقدر هزینه برداشت؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تخمین زدند جنگ در شهرک‌های اطراف نوار غزه در عرض یک هفته حدود ۴ میلیارد شِکِل برای این رژیم هزینه دارد.

درگیری حماس و رژیم صهیونیستی چقدر هزینه برداشت؟

در روزهای اخیر، تنش‌ها و جنگ بین حماس و اسراییل در منطقه فلسطین و قطاع غزه به شدت افزایش یافته است. این جنگ باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شده و خسارات جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات عمومی و خصوصی در منطقه وارد کرده است. همچنین، این تنش‌ها باعث افزایش نگرانی‌ها و تحریکات در سراسر جهان شده است. جامعه بین‌المللی فشارهای بسیاری بر اسرائیل و حماس وارد کرده است تا به خونریزی پایان دهند و مذاکرات صلح را آغاز کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستیی تخمین زدند که بر اساس برآورد‌های اولیه، جنگ جاری در یک هفته حدود ۴ میلیارد شِکِل برای صهیونیست‌ها هزینه خواهد داشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزارت دارایی این رژیم میلیارد‌ها شِکِل را برای تامین مالی "جنگ" رژیم صهیونیستی در نوار غزه به عنوان بودجه مستمر در طول درگیری اختصاص خواهد داد.

بتسلائیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر اسرائیل اذعان کرد که انتظار می‌رود این جنگ «تأثیر مخربی» بر اقتصاد رژیم صهیونیستی داشته باشد.

شرکت آمریکایی شورون امروز فعالیت خود را در سکوی استخراج گاز رژیم صهیونیستی تامار واقع در سواحل شهر حیفا اشغالی به درخواست مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی متوقف کرد.

دستور تعلیق پس از ادامه عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه‌های فلسطینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه آغاز شد، صادر شد.

با تشدید نبرد بین مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی، شِکِل در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً هشت سال اخیر سقوط کرد.

رویترز گزارش داد که شِکِل در آخرین معاملات آسیایی با بیش از ۳ درصد کاهش در برابر دلار به ۳.۹۵۸۱ رسید.

در پایان معاملات روز گذشته، بورس اوراق بهادار تل آویو با کاهش ۷ درصدی رکورد زیان را ثبت کرد، که بزرگترین ضرر در بیش از ۳ سال گذشته به شمار می‌آید.

 

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر