کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۲

از مخالفت با چک بیکاری کارگران تا عرضه خودرو جدید تسلا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از مخالفت با چک بیکاری کارگران تا عرضه خودرو جدید تسلا

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۹ مهر ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • راه‌اندازی راه‌آهن پرسرعت توسط اندونزی

اندونزی نخستین راه‌آهن پرسرعت جنوب شرق آسیا را راه‌اندازی می‌کند. پروژه‌ای کلیدی که زمان سفر بین پایتخت و یک شهر بزرگ دیگر را از سه ساعت فعلی به حدود ۴۰ دقیقه کاهش می‌دهد. این پروژه با تأخیر و هزینه‌های فزاینده مواجه شده است و برخی از ناظران به سود تجاری آن شک دارند، اما رئیس‌جمهور، جوکو ویدودو از آن دفاع کرده و همزمان با آغاز عملیات تجاری آن از دوشنبه، این راه آهن ۱۴۲.۳ کیلومتری (۸۸.۴ مایلی) را افتتاح خواهد کرد.

 

  • کالیفرنیا، مخالف چک بیکاری کارگران

کالیفرنیا به کارگرانی که در اعتصاب هستند، چک بیکاری نمی‌دهد. گوین نیوسام، فرماندار دموکرات، روز شنبه با تصویب لایحه‌ای را که الهام گرفته از توقف کار در هالیوود و صنعت هتلداری بود، مخالفت کرد. یوسام، می‌گوید که از کارگران حمایت می‌کند و اغلب از کمک‌های تبلیغاتی اتحادیه‌های کارگری سود می‌برد. اما او گفت که با تصویب این لایحه موافق نیست زیرا صندوقی که دولت برای پرداخت مزایای بیکاری استفاده می‌کند تا پایان سال نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار بدهی خواهد داشت.

The New York Times 1 October

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • کاهش فعالیت خدماتی در چین

یک نظرسنجی بخش خصوصی در روز یکشنبه نشان داد که فعالیت بخش خدمات چین با کمترین سرعت در سپتامبر امسال پیش رفته است، زیرا تقاضا علیرغم مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی ضعیف باقی مانده است. دومین اقتصاد بزرگ جهان در معرض خطر دستیابی به رشد حدود ۵ درصدی است زیرا مقامات با بدتر شدن رکود دارایی، کاهش مخارج مصرف‌کننده، بدهی بالا و تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

  • امید به اقتصاد کره جنوبی قوت گرفت

بر خلاف انتظارات بازار، صادرات کره جنوبی در ماه سپتامبر کاهش کمتری داشت و خفیف‌ترین کاهش را در یک رکود یک ساله به ثبت رساند، که نشانه امیدوارکننده‌ای برای اقتصاد جهانی است.داده‌های تجاری روز یکشنبه نشان داد که فروش خارج از کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا با ۴.۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۵۴.۶۶ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان افت ۸.۳ درصدی در ماه اوت و ۹.۱ درصد کاهش داشته است.

The Wall Street Journal 1 October

روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تاثیر خشکسالی بر کانال پاناما

 روز شنبه اعلام شد به دلیل خشکسالی، تعداد کشتی هایی را که در کانال پاناما تردد می‌کنند، کاهش یافته است. عدم بارش باران کافی برای تغذیه سیستم آبخیز رودخانه‌ها و جویبارها باعث این مسئله شده است. این حوضه همچنین آب شیرین پاناما سیتی را تامین می‌کند که حدود نیمی از جمعیت ۴ میلیونی کشور را در خود جای داده است.

 

  • عرضه خودرو جدید تسلا در چین

شرکت تسلا، خودروساز امریکایی، روز یکشنبه نسخه به روز شده مدل Y خود را با تغییرات جزئی در نمای بیرونی و داخلی خودرو در چین عرضه کرد. طبق پست حساب رسمی WeChat تسلا، این تغییرات شامل طراحی چرخ جدید است. قیمت شروع مدل Y در چین، پرفروش‌ترین مدل جهانی این شرکت، بدون تغییر ۲۶۳۹۰۰ یوان (۳۶۱۴۶ دلار) بود.

The Washington Post 1 October

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر