کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۶

از همکاری اقتصادی چین و آمریکا تا افزایش نرخ گاز اروپا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از همکاری اقتصادی چین و آمریکا تا افزایش نرخ گاز اروپا

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آمار خرده فروشی در کانادا

اداره آمار کانادا روز جمعه اعلام کرد که میزان خرده فروشی این کشور در ماه جولای ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۶۶.۱ میلیارد دلار رسید. بازارها انتظار افزایش ۰.۴ درصدی را داشتند، در حالی که میزان خرده فروشی در ماه ژوئن هم ۰.۱ درصد افزایش داشت.

  • اعتصاب هالیوود به کجا رسید؟

نویسندگان هالیوود و مدیران استودیوها روز جمعه برای سومین روز متوالی جلسه‌ای داشتند با هدف توقف عاملی که منجر به تعطیلی چندین ماهه تولید فیلم و تلویزیون شده است. در حالی که کارگران صنعت سرگرمی منتظر اعلام نتیجه بودند، هیچ توافقی اعلام نشد. اعتصابات تاکنون ۱۴۴ روز به طول انجامیده است. WGA ( انجمن نویسندگان امریکا) اعلام کرد که بحث و گفت‌وگو امروز ادامه خواهد داشت.

The Washington Post 23 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد :

  • بریتانیا در خط مقدم مدیریت جهان با هوش مصنوعی

بریتانیا در سخنرانی روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آمادگی خود را در خصوص رشد هوش مصنوعی در سطح بین‌المللی اعلام کرد. الیور داودن، معاون نخست‌وزیر انگلیس گفت که بریتانیا متعهد است تا در خط مقدم تلاش برای شکل‌دهی یک استراتژی بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی باشد. او با تبلیغ شرکت‌های فناوری بریتانیا، دانشگاه‌ها و حتی نوآوری‌های دوران انقلاب صنعتی بریتانیا، گفت که این کشور، زمینه موفقیت و ایمن کردن هوش مصنوعی را دارد.

  • امریکا و چین در مسیر بهبود اقتصاد

وزارت خزانه داری امریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده و چین، دو اقتصاد بزرگ جهان، یک کارگروه اقتصادی و یک گروه کاری مالی راه‌اندازی کرده‌اند. این دو گروه علاوه بر تبادل اطلاعات در مورد تحولات کلان اقتصادی و مالی، کانال هایی را برای گفت‌وگو در مورد موضوعات سیاست اقتصادی و مالی فراهم خواهند کرد.

The New York Times 23 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خطر عرضه انرژی در جهان با ممنوعیت صادرات سوخت روسیه

در حالی که ممنوعیت غیرمنتظره مسکو در صادرات سوخت، نگرانی‌ها را در مورد عرضه انرژی روسیه افزایش داد، نرخ گاز طبیعی اروپا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید. مسکو روز پنجشنبه ممنوعیت موقت صادرات گازوئیل و بنزین را اعلام کرد و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی را افزایش داد که بعداً به برخی از کالاهای دیگر سرایت کرد. تام مارزک مانسر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل گاز در ICIS در لندن گفت: «بعد از اعلام روسیه در مورد صادرات گازوئیل، گاز اروپا در بعدازظهر پنجشنبه همزمان با نفت خام افزایش یافت.»

  • استعفای رئیس بخش سیاست گذاری هند از پلتفرم X

سامیران گوپتا، رئیس بخش سیاست‌گذاری هند و جنوب آسیا در پلتفرم رسانه اجتماعی X، استعفا داده است. این یک انحراف قابل توجه است، به خصوص که قبل از انتخابات هند رخ داده است. این شرکت همچنین درگیر یک مناقشه حقوقی با دولت دهلی نو بر سر حذف محتوا است. گوپتا کارمند ارشد هند در پلتفرم X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، مسئول مسائل کلیدی مربوط به سیاست‌های مرتبط با محتوا، دفاع از موقعیت توییتر و پشتیبانی از سازمان‌های فروش در داخل کشور بود.

The Wall Street Journal 23 Septemebr

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر