کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۴

از افزایش ارزش دلار تا رونق بازار خودروهای اروپایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش ارزش دلار تا رونق بازار خودروهای اروپایی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۳۰ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موراد زیر پرداخت:

 

  • رونق بازار خودروهای سواری اروپا

گزارش گروه صنعتی نشان داد که بازار خودروهای سواری اروپا در ماه آگوست ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و سیزدهمین ماه متوالی رشد را رقم زد. انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ثبت نام خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا در ماه اوت به ۷۸۷۶۲۶ دستگاه رسید.

 

  • جبران کسری تجاری ژاپن

بر اساس داده‌های منتشر شده، کسری تجاری ژاپن در ماه اوت ۶۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۹۳۰.۵ میلیارد ین (۶.۳ میلیارد دلار) رسید. داده‌های وزارت دارایی نشان داد که این رقم در مقایسه با کسری ۲.۷۹ تریلیون ین (۱۸.۹ میلیارد دلار) در ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

The Wall Street Journal 21 September

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصاد اعلام کرد:

 

  • کاهش بی‌سابقه قیمت تولید‌کننده محصولات صنعتی در آلمان

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد قیمت تولیدکننده در آلمان بیشترین کاهش سالانه در تاریخ خود را داشته است. وی گفت که قیمت تولید‌کننده محصولات صنعتی در ماه اوت به دلیل اثر پایه ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و توضیح داد که در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین، افزایش سالانه ۴۵.۸ درصدی قیمت تولید‌کننده در آگوست ۲۰۲۲ بالاترین رکورد از زمان شروع رکوردها بود.

 

  • تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره

فدرال رزرو امریکا انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ دارد و انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره در سال آینده کمتر باشد. این امر پس از آن اتفاق افتاد که فدرال رزرو تصمیم گرفت در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش ندهد و نرخ وجوه فدرال را در محدوده هدف ۵.۲۵ - ۵.۵ درصد دست نخورده باقی گذاشت.

The Washington Post 21 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • افزایش ارزش دلار امریکا

ارزش دلار امریکا روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در شش ماه و نیم گذشته رسید. این به این دلیل است که فدرال رزرو ایالات متحده نشان می‌دهد که آنها قصد دارند سیاست‌های پولی محدود‌کننده را برای مدت طولانی تر، علی رغم ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره، حفظ کنند. از سوی دیگر، پس از تصمیم بانک ملی سوئیس برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، ارزش فرانک سوئیس کاهش یافت.

 

  • کاهش ارزش روبل روسیه در مقابل دلار امریکا

ارزش روبل روسیه در مقایسه با دلار امریکا در روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت. همزمان، مقامات در حال بررسی اقدامات مختلف برای کنترل خروج سرمایه و حمایت از ارز هستند. روبل روسیه با کاهش ۰.۲ درصدی در برابر دلار به ۹۶.۳۲ رسید و ۰.۳٪ در برابر یورو تقویت شد و در ۱۰۲.۶۷ معامله شد. در برابر یوان چین در ۱۳.۱۶ ثابت ماند.

Financial Times 21 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر