کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۳

از سقوط ارزش یوآن چین تا کاهش نرخ بیکاری در آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از سقوط ارزش یوآن چین تا کاهش نرخ بیکاری در آمریکا

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۷ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سقوط ارزش یوآن چین در برابر دلار امریکا

یوآن چین روز پنجشنبه به کمترین ارزش خود در برابر دلار امریکا در ۱۶ سال گذشته رسید. به گزارش بلومبرگ، این منعکس‌کننده افزایش تردید و بدبینی نسبت به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی چین است. ارزش یوآن در برابر دلار امریکا در بازارهای داخلی و خارجی چین ۰.۲ درصد کاهش یافت. در حالی که بانک خلق چین نرخ مرجع روزانه را بالاتر از حد انتظار تعیین کرده است.

  • ایالات متحده امیدوار به شکست رکود اقتصادی

پایین آمدن آمار بیکاری چهار هفته متوالی ادامه داشت و این امیدواری را ایجاد کرد که ایالات متحده بتواند از رکود اقتصادی جلوگیری کند یا حداقل آن را به تاخیر بیندازد. بر اساس گزارش روز پنجشنبه وزارت کار، ۲۱۶۰۰۰ آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند که نسبت به هفته گذشته ۲۲۹۰۰۰ نفر کاهش یافته است. اقتصاددانان از این یافته‌ها شگفت زده شده‌اند.

The Washington Post 8 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش تجارت و اقتصاد به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • چین جهان را پر از خودرو می‌کند

در حالی که صادرات چین وضعیت خوبی ندارد، این کشور جهان را پر از خودرو می‌کند. تقاضای بالای کشورها برای دریافت خودروهای ارزان قیمت چینی و عمدتا مدل‌های بنزینی، آنقدر زیاد است که درحال‌حاضر برگترین مانع فروش بیشتر، کمبود کشتی‌های تخصصی برای حمل آنهاست. شرکت‌های خودروسازی چینی سهم بزرگی از بازارهای آسیای جنوب شرقی، استرالیا، آمریکای جنوبی و مکزیک را به‌دست آورده‌اند.

  • کمک به ماندگاری رسانه‌های خبری محلی

بسیاری از گروه‌های بشر دوستانه بزرگ در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای توجه خود را بر کمک به اتاق‌های خبری محلی متمرکز کرده‌اند. روز پنجشنبه بیش از ۲۰ سازمان غیرانتفاعی برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار طی پنج سال آینده در سازمان‌های رسانه‌ای محلی اعلام کردند که یکی از بزرگترین تلاش‌ها برای رسیدگی به بحران در حوزه اخبار محلی است. این تلاش که توسط بنیاد مک آرتور رهبری می‌شود، با افزایش نگرانی‌ها نسبت به ناپدید شدن سریع رسانه‌های خبری محلی، کمک‌های بلاعوض را برای حمایت از اتاق‌های خبر و استارتاپ‌هااعطا می کند.

The New York Times 8 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • حمایت آلمان از نخست وزیر بریتانیا

آلمان از کمیسیون اروپا می‌خواهد تا تعرفه‌های فروش خودروهای برقی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا را به تاخیر بیندازد. این امر پس از آن صورت گرفت که کارشناسان صنعت هشدار دادند اجرای چنین اقداماتی می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد. به نقل از برخی افراد، برلین برای تقویت دولت ریشی سوناک ( نخست وزیر بریتانیا) اکنون از درخواست‌های بریتانیا برای تاخیرهای سه ساله در اجرای وظایف حمایت می‌کند.

  • استفاده از مالیات کربن برای کمک به کشورهای فقیر

رهبران آفریقا اجرای پرداخت مالیات کربن در سراسر جهان را پیشنهاد کرده‌اند که آلاینده‌های اصلی را ملزم به پرداخت هزینه‌های بالاتری برای کمک به کشورهای فقیر در جهت تامین مالی استقرار سیستم‌های انرژی دوستدار محیط‌زیست و آماده شدن برای پیامدهای مضر تغییرات آب و هوایی می‌کند. این پیشنهاد پس از نشست سه روزه سران در کنیا مطرح شد. مالیات کربن، مالیاتی است که بر انتشار کربن مورد نیاز برای تولید کالاها و خدمات اخذ می‌شود.

Financial Times 8 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر