کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۰

از صعود قیمت بنزین تا الزام شفافیت حقوق کارگران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از صعود قیمت بنزین تا الزام شفافیت حقوق کارگران

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۶ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • احتمال عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

به گفته استراتژیست‌های گلدمن ساکس، بعید است که فدرال رزرو در طول ۳۱ اکتبر تا ۳۱ نوامبر نرخ بهره را افزایش دهد. با این حال، آنها پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را در جلسه آینده سیاست‌گذار تقویت کند. استراتژیست‌های بانک سرمایه‌گذاری در گزارشی نوشتند که در ماه نوامبر، آنها بر این باورند که بهبود در بازار کار، به روز رسانی مثبت تورم، و کاهش پیش‌بینی شده رشد در سه ماهه چهارم، بیشتر شرکت‌کنندگان FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) را متقاعد می‌کند که از منافع نهایی چشم پوشی کنند.

  • پیگیری جدی جنایات مالی توسط پلیس چین

پلیس در منطقه جنوبی چین تعدادی از کارمندان بخش مدیریت ثروت گروه China Evergrande را دستگیر کرده است که نشان دهنده یک تحقیق جدید است که ممکن است مشکلات این غول املاک و مستغلات را تشدید کند. پلیس آگاهی گفت: تحقیقات از واحد مدیریت مالی همچنان ادامه دارد. آنها همچنین سرمایه‌گذاران را تشویق کردند تا هرگونه جنایت مالی بیشتر را گزارش کنند.

The Washington Post 17 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصاد اعلام کرد:

  • شکایت کالیفرنیا از شرکت‌های نفتی

ایالت کالیفرنیا علیه شرکت‌های بزرگ نفتی مانند Exxon Mobil Corp (XOM.N)، Shell PLC (SHEL.L) و Chevron Corp (CVX.N) با ادعای اینکه آنها عمداً خطرات احتمالی را به حداقل رسانده‌اند، اقدام قانونی کرده است. مؤسسه نفت امریکا که یک سازمان بازرگانی نماینده این صنعت است، طبق سند قانونی به عنوان خوانده در این دعوا معرفی شده است. ایالت کالیفرنیا خواستار ایجاد صندوقی برای کمک مالی به کاهش خسارات آتی ناشی از بلایای آب و هوایی در داخل این ایالت شده است.

  • قیمت بنزین صعود کرد

قیمت بنزین این هفته به بالاترین حد در سال ۲۰۲۳ رسید، زیرا قیمت نفت خام امریکا برای نخستین بار از نوامبر سال گذشته به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه رسید. با نزدیک شدن طوفان لی به شمال نیو انگلند، قیمت میانگین ملی گاز روز جمعه به ۳.۸۷ دلار در هر گالن افزایش یافت. با این حال، تحلیلگران انتظار خبرهای خوبی برای مصرف‌کنندگان دارند زیرا احتمالاً قیمت‌ها به دلیل استفاده از بنزین ارزان تر برای ساخت زمستانی کاهش می‌یابد.

The Wall Street Journal 17 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • محدودیت حمل‌ونقل برای شرکت‌های باربری

یک دوره طولانی دمای بالا و شرایط خشک منجر به کاهش سطح آب رودخانه می‌سی سی پی شده است. در نتیجه، شرکت‌های بارج مجبور شده‌اند میزان باری را که می‌توانند حمل کنند، کاهش دهند. این در زمانی اتفاق افتاده است که کشاورزان در غرب میانه آماده برداشت محصول خود و انتقال مقادیر زیادی ذرت و سویا در پایین دست به خلیج مکزیک هستند.

  • تصویب قانون شفافیت حقوق و دستمزد

از روز یکشنبه، یک قانون جدید شفافیت حقوق و دستمزد در نیویورک، فهرست‌های شغلی را ملزم می‌کند تا نرخ‌های دستمزد پیشنهادی را نشان دهد. این قانون بخشی از تلاش‌های مستمر ایالت و شهر برای کمک به زنان و رنگین پوستان است که برای جبران عادلانه کار خود مبارزه کنند. کارفرمایان با حداقل چهار کارگر ملزم هستند به افشای محدوده حقوق برای هر شغلی که به صورت خارجی برای عموم تبلیغ می‌شود.

The New York Times 17 September

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر