کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۱

از وعده عرضه ۱۵ میلیون خودرو برقی در آلمان تا کاهش تولید نفت عربستان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از وعده عرضه ۱۵ میلیون خودرو برقی در آلمان تا کاهش تولید نفت عربستان

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • برگزاری اجلاس چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا

رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) روز چهارشنبه نشستی را با چین در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار کردند تا درباره جهت آینده صحبت کنند. بر اساس بیانیه ASEAN، این اجلاس، سطح فعلی همکاری بین دو طرف را مورد بررسی قرار داده و در مورد مسیرهای آتی با تمرکز ویژه بر چگونگی توسعه بیشتر مشارکت راهبردی کشورهای این اتحادیه و چین صحبت شد.

 

  • وعده آلمان برای عرضه ۱۵ میلیون خودروی برقی

صدراعظم آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور به هدف خود برای عرضه ۱۵ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ پایبند است. وی در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مونیخ (IAA) از خودروسازان درخواست کرد تا خودروهای مقرون به صرفه‌تری را ارائه دهند. او همچنین از تلاش برای گسترش ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکترونیکی خبر داد.

The Wall Street Journal 6 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • برنامه عربستان و روسیه برای کاهش تولید نفت

عربستان سعودی و روسیه روز سه شنبه برنامه خود را برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۳ اعلام کردند. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) به نقل از منابع وزارت انرژی گزارش داد که عربستان سعودی تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

 

  • میزان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به بحران‌های جهان

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه از اختصاص ۱۲۵ دلار از صندوق اضطراری سازمان ملل برای کمک به بهبود بحران‌هایی که دچار کمبود بودجه در سراسر جهان مواجه هستند، خبر داد. او اعلام کرد که سازمان‌های بشر دوستانه در ۱۴ کشور در افریقا، آسیا، امریکا و خاورمیانه از این کمک مالی بهره‌مند خواهند شد و افزود که برنامه‌های بشردوستانه برای این کشورها درحال‌حاضر بین ۱۸ تا ۳۶ درصد تامین می‌شود.

Financial Times 6 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در نسخه امروز به گزارش اخبار اقتصادی زیر پرداخت:

 

  • توافق ترکیه و ژاپن در جهت توسعه اقتصادی

ترکیه و ژاپن روز سه شنبه توافقنامه همکاری برای ارتقای تجارت، سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی را امضا کردند. این توافقنامه که توسط وزرای بازرگانی در استانبول امضا شد، شامل برگزاری اجلاس تجاری و سرمایه گذاری، تسریع مشارکت اقتصادی و گسترش همکاری در کشورهای ثالث بود.

 

  • پیروزی مهم برای صادرات نیوزلند

نیوزلند روز چهارشنبه در یک توافق تجارت آزاد در مناقشه با کانادا بر سر تجارت لبنیات پیروز شد. وزیر تجارت و رشد صادرات نیوزلند در بیانیه‌ای از این حکم به نفع کشورش استقبال کرد و آن را یک پیروزی مهم برای صادرکنندگان نیوزلند خواند. به گفته دولت نیوزلند، محدودیت‌های کانادا بر لبنیات این کشور باعث از دست رفتن ۱۲۰ میلیون دلار درآمد در این زمینه از سه سال گذشته شده است.

The New York Times 6 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر