کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۰

از سقوط ارزهای آسیایی تا سود سرمایه‌گذاران از قیمت نفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از سقوط ارزهای آسیایی تا سود سرمایه‌گذاران از قیمت نفت

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۴ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • احیای قرارداد غلات دریای سیاه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که موضوع غلات دریای سیاه باید با رفع نواقصی که توافق را مختل کرده است، از سر گرفته شود. اردوغان در کنفرانس خبری با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین گفت: ما معتقدیم این موضوع باید با رفع نواقص آن ادامه یابد. موضوع اصلی این نشست احیای قرارداد غلات بود که سال گذشته به بحران جهانی غذا کمک کرد.

  • تعلیق عضویت کشور گابن در اتحادیه اقتصادی

کمیسیون اتحادیه اقتصادی کشورهای افریقای مرکزی (ECCAS) روز گذشته پس از کودتای نظامی هفته پیش، عضویت کشور گابن را به حالت تعلیق درآوردند. رهبران منطقه این تصمیم را پس از تشکیل اجلاس فوق العاده در گینه استوایی برای گفت‌وگو درباره وضعیت سیاسی و امنیتی گابن اعلام کردند.

Financial Times 5 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تعلیق ورود کالا به نوار غزه

اسرائیل روز دوشنبه تصمیم گرفت تا ورود نامحدود کالا را از طریق گذرگاه مرزی غزه Kerem Shalom به دلیل نگرانی در مورد قاچاق مواد منفجره متوقف کند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط کمیته هماهنگی ورود کالا به نوار غزه که زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین فعالیت می‌کند، تعلیق از امروز(سه شنبه)آغاز خواهد شد.

  • سود سرمایه‌گذاران از قیمت نفت

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش محدودی را ثبت کرد زیرا سرمایه‌گذاران از بالاترین قیمت‌های نفتی که از ماه نوامبر تا کنون مشاهده شده است، سود می‌برند. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در ساعت ۱۰: ۲۱ به وقت محلی به قیمت ۸۸.۴۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

The New York Times 5 September

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تصمیم کشورهای جنوب شرق آسیا در خصوص مراکش

مراکش در روز دوشنبه در موضوع Sectoral Dialogue Partner( تبادلات و گفتگوهای منظم وزیران و سران)  در انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN)، پذیرفته شد. وزارت امور خارجه مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای ASEAN در نشست خود در جاکارتا رسما این اقدام را تایید کردند.

  • ارزهای آسیایی سقوط کردند

دلار روز سه شنبه ثابت بود. ارزهای آسیایی به دلیل داده‌های ضعیف در چین کاهش یافتند. دلار استرالیا کاهش یافت زیرا معامله گران تصور می‌کردند که نرخ‌های بهره ممکن است به اوج خود رسیده باشند. بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدی معیار خود را برای سومین ماه متوالی روی ۴.۱ درصد نگه داشت.

The Washington Post 5 September

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر