گفت و گو«تیترکوتاه» با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

وقت خرید طلا شد

بذرافشان گفت: تا پایان ماه صفر نوسان خاصی را در بازار طلا متصور نیستم.

وقت خرید طلا شد

 نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا تهران در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: در این روزها بازار طلا به ثباتی نسبی رسیده است. این بازار از ابتدای سال ۶-۸ درصد روند کاهشی قیمت و تقاضا را تجربه کرد همچنین باید گفت در ماه‌های ابتدای امسال نسبت به ادوار گذشته شرایط خاصی و رکودی در بازار و صنعت طلا حاکم شده است که واحدهای تولیدی و توزیعی را دچار آسیب کرد. مخصوصاً واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرد که موجب شد این واحدها با بحران هزینه دست‌وپنجه نرم کنند، البته که امید است با اتمام ماه صفر رونق به این بازار بازگردد. بخشی از این رکود ناشی از هم‌زمانی شروع سال با ماه رمضان بود و بخش دیگر هم ناشی از خبرهای سیاسی و اقتصادی بود. از طرفی تا پایان ماه صفر نوسان خاصی را در بازار طلا متصور نیستم.

نادر-بذرافشان

 وی ادامه داد: همچنین احیای برجام، آزادی مبالغ بلوکه شده و ثبت‌نام خودرو هم کاهش قیمت را در بازار طلا به همراه داشت؛ کاهش قیمت‌ها منجر به صبوری مردم شد این صبوری حرکت مطلوب در بازار طلا را کند کرد و با گذر زمان هم این کاهش تقاضا و رکود تشدید شد. در ماه محرم و صفر هم شرایط بحرانی ابتدای سال و تابه‌حال را سرعت بخشید که در نهایت تنها یک ماه از ابتدای سال تابه‌حال شرایط بازار مطلوب بود.

 بذرافشان با اشاره به ادامه‌دار نبودن روند کاهشی در بازار طلا افزود: در جامعه شبه ای وجود دارد که آیا روند کاهشی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم ادامه خواهد یافت که معتقدم (نه‌تنها من بسیاری دیگر از کارشناسان و تحلیلگران در حوزه طلا و مسکوکات بر همین باورند) خیر باتوجه‌به کاهش نسبی که دیده شد الان بعد از کاهش‌های ۵-۶ ماه گذشته قیمت‌ها به نقاط خوبی رسیده همچنین شرایط برای انجام مبادلات مطلوب است. هم‌وطنان نباید در انتظار ریزش باشند و زمانی که تصمیم بر خرید مصنوعات طلا و سکه دارند درنگ نکنند؛ چراکه قیمت‌ها در ثبات نسبی خوبی قرار دارد.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا تهران در پاسخ به اینکه بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا چیست، اظهار کرد: این موضوع به سلیقه و نوع نگاه فرد باز می‌گردد. افراد باید به نیاز خود رجوع کنند و اگر دید سرمایه‌گذاری دارند باید مصنوعاتی را که اجرت کمتری در ساخت دارند را انتخاب کنند؛ چراکه حداقل و حداکثر اجرت در مصنوعات طلا وجود دارد؛ بنابراین این موضوع کاملاً به سلیقه و نگاه فرد از خرید طلا باز می‌گردد که طلای کم اجرت با کمترین و قدیمی‌ترین مدل یا حداکثر اجرت را با مد روز و بیشترین زمان برای ساخت استفاده کند. در حداقل اجرت دیدگاه سرمایه‌گذاری است؛ اما در حداکثر دیدگاه استفاده برای آراستگی است.

 وی سخنان خود را چنین پایان داد: با آزادسازی فروش و واردات شمش شرکت‌های که مشغول صادرات هستند این امکان را دارند که در قبال بازگشت ارز شمش طلا وارد کنند. با این فرایند مشکلات کارگاه‌های تولید در حصول شمش مرتفع می‌شود و واحدهای تولیدی مشکل شمش نخواهند داشت البته که همچنان تقاضا در صنعت طلا با مشکل مواجه شده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر