کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۳۷

از امید به افزایش روند دلار زدایی تا تلاش برای کنترل بازار مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از امید به افزایش روند دلار زدایی تا تلاش برای کنترل بازار مسکن

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۲۳ ( ۱ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • امید به افزایش دلار زدایی شدت می‌گیرد

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که استفاده از دلار امریکا در تجارت بین کشورهای عضو بریکس با حرکت آنها به سمت ارزهای ملی در حال کاهش است. پوتین که از طریق لینک ویدیویی برای شرکت‌کنندگان در آغاز اجلاس سه روزه بریکس در ژوهانسبورگ افریقای جنوبی صحبت می‌کرد، گفت که روند عینی و غیرقابل برگشت دلار زدایی از اقتصاد بریکس در حال افزایش است.

 

  • هدف از روابط بازرگانی چین و امریکا

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی امریکا اواخر این ماه به چین سفر خواهد کرد. این سفر سه روزه که از ۲۷ آگوست آغاز می‌شود به دعوت وانگ ونتئو وزیر بازرگانی چین انجام می‌شود.در بیانیه وزیر بازرگانی امریکا آمده است: وزیر ریموندو مشتاق گفت‌وگوهای سازنده در مورد مسائل مربوط به روابط تجاری ایالات متحده و چین، چالش‌های پیش روی تجارت‌های امریکایی و زمینه‌سازی برای همکاری‌های بالقوه است.

Financial Times 23 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش بین الملل اعلام کرد:

 

  • ادامه آتش سوزی در آتن

رسانه‌های محلی روز سه شنبه اعلام کردند که آتش سوزی‌های جنگلی همچنان به ویرانی در سراسر یونان ادامه می‌دهند و برخی از نواحی شمال آتن را تهدید می‌کند.آتش سوزی که در حوالی ظهر در شهر Fyli در ۲۵ کیلومتری شهر آتن رخ داد، به طور غیر قابل کنترلی ادامه یافت و در جهات مختلف گسترش پیدا کرد و منجر به تخلیه شهرک‌های مختلف در این منطقه شد.

 

  • عدم حضور رهبر چین در اجلاس بریکس

شی جین پینگ، رهبر چین روز سه شنبه به طور غیر منتظره‌ای از گردهمایی اقتصادی گروه بریکس در افریقای جنوبی صرف نظر کرد و به جای خودش وزیر بازرگانی چین را فرستاد تا سخنرانی برای سرکوب سلطه گری امریکا ارائه دهد.رهبر چین بدون اعللام رسمی در این اجلاس حضور پیدا نکرد.

The New York Times 23 August

روزنامه گاردین(The Guardian) همچنین در نسخه امروزش به گزارش اخبار اقتصادی زیر پرداخت:

 

  • تلاش چین برای کنترل بازار املاک

رشد تولید ناخالصی در چین که برخی از اقتصاددانان انتظار داشتند در سه ماهه دوم سال به نرخ سالانه ۱۰ درصد برسد، در عوض به کمی بیش از ۳ درصد رسید. هشت ماه پیش انتظار می‌رفت که اقتصاد چین به روال عادی بازگردد اما بحران مالی که از بد به بدتر تبدیل شده است ترس از رکود طولانی را برانگیخته است.در تلاش برای تثبیت بازار متزلزل املاک و مستغلات، مقامات پکن اوایل این هفته از کاهش ملایم نرخ بهره خبر دادند که از نظر مقیاس و هدف بسیار ناچیز بود.

 

  • فاصله کم مستاجران با از دست دادن خانه‌هایشان

بیش از سه میلیون نفر در انگلیس که شاغل هستند و در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند، اگر شغل خود را از دست بدهند، پس انداز کافی برای پرداخت اجاره ماه بعد خود را ندارند. تحقیقات انجام شده توسط موسسه خیریه مسکن(Shelter) نشان می‌دهد که چند نفر با از دست دادن خانه خود به اندازه یک چک حقوق فاصله دارند در حالی که میلیون‌ها نفر در حال تلاش برای پرداخت اجاره خانه هستند.

The Guardian 23 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر