ایجاد خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و برزیل

سرپرست سازمان توسعه تجارت از برنامه راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به برزیل خبر داد و گفت: رایزن بازرگانی ایران در برزیل انتخاب شده است و به زودی در سائوپائولو مستقر می‌شود.

ایجاد خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و برزیل

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه‌های مدون این سازمان برای توسعه تجارت با برزیل گفت: تجارت با برزیل اهمیت زیادی برای کشور دارد و تعدد برگزاری همایش‌های مختلف گویای این امر است.

وی ادامه داد: در مجموع تجارت با کشورهای امریکای لاتین به علت بعد مسافت، لجستیک، نبود خط کشتیرانی، دسترسی مستقیم و مسائل مالی دشوار است و همین سبب شده تا بازرگانان کمتر به سمت این کشورها بروند.

ضیغمی تاکید کرد: اما سیاست سازمان توسعه تجارت افزایش گروه‌های کالایی صادراتی و همچنین بازار است و به همین علت برای ما تجارت با امریکای لاتین اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه صادرات به برزیل در مقابل واردات از این کشور شرایط مناسبی ندارد، افزود: حضور نداشتن ما در بازار برزیل به رقبا کمک کرده تا جای خود را در این بازار باز کنند. به همین منظور سازمان برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کند که یکی از آنها اعزام رایزن بازرگانی به برزیل است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در برزیل انتخاب شده است و به زودی در سائوپائولو مستقر می‌شود، گفت: این نخستین رایزن بازرگانی کشور در امریکای لاتین محسوب می‌شود و امیدواریم در کنار مرکز تجاری ما بتواند به توسعه تجارت با برزیل و کشورهای منطقه کمک کند.

وی همچنین از برنامه راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به برزیل خبر داد و گفت: برنامه جدی برای حمایت از حضور و شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی برزیل داریم. این حمایت متفاوت از حمایتی خواهد بود که از حضور در نمایشگاه‌های کشورهایی می‌شود که حضور مستمر در آنها داریم.

 

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر