چرا سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی قطع شد؟

رانندگان اسنپ و تپسی چند ماهی است که سهمیه بنزین خود را نگرفته‌اند. این موضوع اعتراض بسیاری از آنها را در پی داشته است. رانندگان می‌‌گویند در شرایطی که قطعات یدکی هم افزایش قیمت زیادی داشتند، شرکت‌ها یا باید کرایه‌ها را افزایش دهند یا کمیسیون خود را کم کنند.

چرا سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی قطع شد؟

رانندگان اسنپ و تپسی به اینکه در چند ماه اخیر سهیمه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به آنها تخصیص نیافه است، اعتراض دارند. آنها می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

در این میان، عدم تخصیص سهیمه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی، که در یک هفته اخیر رسانه‌ای شده، نارضایتی‌ها را افزایش داده است. البته این اولین بار نیست که بی‌نظمی در پرداخت این سهمیه به رانندگان اسنپ و تپسی، گلایه‌های آنها را در پی دارد. برای مثال این اتفاق پاییز سال گذشته هم رخ داد. آذر ۱۴۰۱ بود که اکوفارس از تاخیر ۵ ماهه در تخصیص این سهمیه خبر داد. حالا دوباره همان شرایط تکرار شده و حداقل چهار ماه است که رانندگان اعتبار بنزین را دریافت نکردند و با بنزین آزاد، کار می‌کنند. البته برخی از آنها می‌گویند این مدت بیشتر است و حتی به هفت ماه هم می‌رسد.

در این میان شرکت‌‌های اسنپ و تپسی می‌گویند درباره این موضوع مقصر نیستند و ماجرا را پیگیری می‌کنند. به گفته آنها، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند که مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است. تجارت‌نیوز اخیرا علاوه بر پیگیری این مشکل از شرکت‌های اسنپ و تپسی، سعی کرد با مسئولان وزارت کشور و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز ارتباط برقرار کند ولی پیگیری‌ها به سرانجام نرسید و کسی پاسخگوی این مشکل نبود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    مملکتی که رئیس جمهورش ۴ کلاس سواد داره همین میشه دیگه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر