در ۲۹ تیر ۱۳۵۳؛

واردات این کالاها مجوز فوری گرفت

۲۹ تیر ۱۳۵۳ بود که دولت اعلام کرد احتیاجات ضروری مردم در صورت کمبود، از خارج وارد می‌شودو

واردات این کالاها مجوز فوری گرفت

تصمیمات مهم اقتصادی دولت میلیاردها ریال از درآمد دولت را به افراد جامعه و به‌خصوص به طبقات متوسط و پایین انتقال می‌دهد و در عین حال که به بهبود زندگی مردم و توزیع عادلانه‌تر درآمدها می‌انجامد، رشد سریع اقتصادی ایران را نه‌تنها کند نخواهد کرد، بلکه بر آهنگ آن نیز می‌افزاید:

فریدون مهدوی، وزیر بازرگانی وقت، چارچوب سیاست دولت را در اجرای اوامر شاه در جهت بهبود زندگی و رفاه مردم تشریح می‌کرد، افزود: شاه ایران همواره در کنار هر تغییر و تحول اجتماعی توجه خاص به رفاه اجتماعی و موضوع توزیع عادلانه‌تر درآمد مبذول می‌فرمایند.

مهدوی موضوع معافیت‌های مالیاتی را پیش کشید و گفت: با اتخاذ این تصمیم، قدرت خرید طبقات کم‌درآمد بالا خواهد رفت.

وی درخصوص تشکیل صندوق حمایت مصرف‌کننده گفت: با تشکیل این صندوق، دولت، مردم را در برابر نوسانات قیمت کالاهای پرمصرف و موردنیاز حفظ می‌کند.

در این صندوق تهیه و تامین و تثبیت قیمت گوشت، نان، قند و شکر، روغن نباتی و برنج متمرکز می‌شود و سعی خواهد شد از افزایش غیرمعقول قیمت این کالاها جلوگیری شود و چنانچه تفاوتی با قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان باشد، هزینه اضافی از موجودی صندوق تامین گردد. به عبارتی دیگر دولت همچنانکه در مورد گوشت و گندم تاکنون عمل کرده است، گران‌تر می‌خرد و ارزان‌تر به مردم می‌فروشد.

به این ترتیب، دولت میلیاردها تومان از درآمد خود را مستقیما به مردم منتقل خواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر