اخراج کارمندان بزرگ‌ترین وام‌دهنده آمریکا

بر اساس اطلاعیه تعدیل و بازآموزی کارگران (WARN) که روز سه‌شنبه منتشر شد شرکت خدمات مالی و بانکداری جِی‌پی‌مورگان چِیس قصد دارد ۶۳ کارمند شعبه خود در شهر جِرزی، ایالت نیوجرسی آمریکا را اخراج کند.

اخراج کارمندان بزرگ‌ترین وام‌دهنده آمریکا

بر اساس این اطلاعیه، اخراج کارمندان در ماه سپتامبر (شهریور، مهر) انجام خواهد شد.

کل نیروی کار جِی‌پی‌مورگان، بزرگ‌ترین وام‌دهنده آمریکا، در پایان سه‌ماهه اول به ۲۹۶ هزار و ۸۷۷ نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشت.

جِی‌پی‌مورگان در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای بلندمدت هستیم و به سرمایه‌گذاری در زمینه جذب نیرو، آموزش و فناوری ادامه خواهیم داد. اخراج کارکنان بخشی عادی از روند بررسی منظم است.

جِی‌پی‌مورگان اعلام کرد که ۵۶۰ موقعیت شغلی در ایالت نیوجرسی وجود دارد و این بانک در حال به کارگیری کارکنان اخراج‌شده در مشاغلی دیگر است و قصد دارد ۱۲ هزار نفر را در نیوجرسی در مشاغلی دیگر به کار بگیرد.

قانون کار آمریکا، اطلاعیه تعدیل و بازآموزی کارگران (WARN) را الزامی کرده است. این اطلاعیه از شرکت‌هایی با ۱۰۰ کارمند یا بیشتر، می‌خواهد ۶۰ روز قبل از تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج‌های‌ انبوه، این موضوع را به کارکنان خود اعلام کند.

در ماه مه (اردیبهشت، خرداد)، جِی‌پی‌مورگان به دنبال اخراج ۵۰۰ نفر از کارمندان بخش‌های مختلف خود بود ضمن اینکه حدود ۱۰۰۰ کارمند بانک فِرست ریپابلیک را پس از تصاحب این بانک ورشکسته در اوایل سال جاری اخراج کرد.

بزرگ‌ترین وام‌دهنده آمریکا در ماه گذشته نیز پس از رکود در فعالیت‌های معاملاتی، حدود ۴۰ شغل در زمینه بانکداری سرمایه‌گذاری را حذف کرد.

رقبای این بانک از جمله شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس، شرکت خدمات مالی مورگان اِستنلی و شرکت خدمات مالی سیتی گروپ نیز کارکنان بانکداری سرمایه‌گذاری را اخراج کرده‌اند؛ زیرا تردید بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

منبع: رویترز
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر