بررسی اختصاصی تیترکوتاه از قیمت پراید در بازار؛

پراید در ۱۰ سال چقدر گران شد؟+ جدول

قیمت پراید در یک دهه گذشته بازه قیمتی بسیار گسترده ای را طی کرده است که در نوع خود بی سابقه است.

پراید در 10 سال چقدر گران شد؟+ جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه؛ پراید یک خودروی سدان و تولید کشور کره جنوبی است که به نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال 1372 در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. پراید در ایران برای بیش از 20 سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است.

مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان 132 و 131، یک مدل هاچ‌بک 111، یک مدل لیفت‌بک با نام 141، و یک مدل وانت با نام 151 می‌شوند. علاوه بر این مدل 131 پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل 111 جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

خودروی پراید از ابتدای تولید در کشور، همواره یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای موجود بوده است. به علت وفور این خودرو و تولید زیاد آن در کشور، و فراگیر بودن کاربرد و استفاده از آن بین اقشار مختلف، قیمت پراید همواره مورد توجه قرار می گرفته است. در برخی برهه های زمانی قیمت پراید ملاک و معیاری برای بررسی روند و شرایط بازار بوده است. 

در سال 1372 که اولین بار خودروی پراید در کشور و توسط شرکت سایپا تولید شد، قیمت آن 2 میلیون تومان تعیین شد. روند صعودی قیمت پراید را می توان از همان ابتدا مورد توجه قرار داد. این عدد با ورود به سال 1373 به مبلغ 3 میلیون و 600 هزار تومان رسید. حداقل دستمزد یک کارگر در همان سال برابر با 11.682تومان بوده است.

میانگین قیمت پراید در سال 1392حدود 19 میلیون بود که با افزایش حدود 17 برابری در سال 1402 به 250 میلیون تومان رسید.

 در جدول زیر قیمت انواع خودروی پراید در ۱۰ سال گذشته را مطالعه خواهید کرد.

اینفوگرافی پراید

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر