مبلغ یارانه افزایش می یابد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ یارانه‌ها به‌صورت اعتباری و در قالب طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: دولت سیزدهم سیاست حمایتی و رفاهی را در شرایط تحریمی اجرایی کرد.

مبلغ یارانه افزایش می یابد

علیرضا عسگریان جزئیات جدید از افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها در طرح کالابرگ الکترونیک ارائه داد و گفت: دولت سیزدهم سیاست‌های حمایتی را با تأکید بر سلامت مردم و با استفاده از ابزارهای مختلف برای همه سطوح جامعه به‌ویژه خانواده‌های زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ارائه می‌کند.

وی افزود: رویکرد دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدالت توزیعی در سلامت غذایی و تغذیه‌ای خانواده‌هاست و در همین راستا سیاست‌های کلان دولت در شبکه ملی اعتبار با نام شما تعریف شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در آینده سبد فیزیکی کم خواهیم داشت، گفت: یارانه‌ها بر روی سبد کالایی و غذایی متمرکز می‌شود و بر اساس اعتبار یارانه، خانوارهای تحت پوشش می‌توانند از تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌های اعتباری برای سه دهک نخست جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجراست و یک ماه زودتر می‌توانند مبلغ یارانه را از طریق خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی خرج کنند.

عسگریان بیان داشت: جمعیت سه دهک اول ۲۴ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار (معادل حدود ۸.۵ میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که این گروه، یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و سایر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان یارانه به‌حساب آنها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال سلامت سفره مردم هستیم گفت: این طرح سرپرست محور و متمرکز بر یارانه است و درصدد پر کردن تورم در سفره خانوارهاست.

 

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر