طرح کالابرگ الکترونیک چیست؟

به موجب طرح فراگیر کالابرگ الکترونیک، یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل می‌شود تا مردم با مراجعه به هر فروشگاهی بتوانند کالاها را خریداری کنند. در این طرح قیمت کالاهای مشمول به نرخ مصوب تصریح شده در قانون محاسبه شده و مردم می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای خود استفاده کنند.

طرح کالابرگ الکترونیک چیست؟

به گزارش تیترکوتاه؛ مردم می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان، خرید اعتباری برای حدود ۱۰ قلم کالای پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، انواع پنیر، انواع شیر و انواع ماست و گوشت داشته باشند و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد. 

اما چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

از روز شنبه، سیزدهم خرداد، یارانه بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰۰ هزار تومان یارانه شان شارژ می شود و ۸۰ هزار تومان (۲۰ درصد) هم اعتبار بالاسری بنا به شرایط گفته شده خواهند داشت.

فرد یک ماه فرصت دارد از اعتبارش خرید کند. اگر وی ۳۲۰ هزار تومان را از ۱۵ هرماه تا ساعت ۱۲ روز ۱۵ ماه بعد خرید کند، اعتبار مازاد برایش شارژ و ماه بعد دوباره تکرار می شود.

 تقریبا شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مشارکت فعال در طرح دارند و سامانه شرکت پرداخت الکترونیک شان به سامانه‌های ما وصل شده است. علاوه براین بارکدخوان برای سایر فروشگاه‌های فردی نصب شده است. تعداد فروشگاه‌های بارکدخوان دار ۴۵ تا ۴۸ هزار و شعبات زنجیره ای بین ۹تا۱۰ هزار است و امیدواریم شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ۱۵ هزار و تعداد فروشگاه‌های فردی به ۵۵ هزار برسد.

مردم بهتر است اپلیکیشن "شما" را نصب کنند. به این ترتیب می توانند اعتبار خودشان را ببینند و فهرست فروشگاه‌ها را نیز ملاحظه کنند. نصب سامانه برای فروشگاه‌ها الزامی، اما برای عموم مردم اختیاری و ابزار قدرتمندی است که بتوانند بدون سرگردانی فروشگاه‌ها را یافته و خریداری کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر