رکورد کاهش سپرده‌های بانکی آمریکا در ۴ دهه اخیر

رکورد کاهش سپرده‌های بانکی آمریکا در 4 دهه اخیر

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) گزارش فصلی خود را منتشر کرده است که در آن، نگاهی جامع به نحوه عبور صنعت بانکی آمریکا از چالش‌برانگیزترین دوره خود، از بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی داشته است.

به گزارش تیترکوتاه از وبگاه یاهو فاینَنس، از سال ۱۹۸۴ میلادی که شرکت بیمه سپرده فدرال شروع به جمع‌آوری داده‌های سه‌ماهه صنعت بانکداری آمریکا کرد تا کنون، این میزان از کاهش سپرده‌ها، رکورد محسوب می‌شود و برای چهارمین سه‌ماهه متوالی روی داده است.

این نهاد تنظیم‌گر، عملکرد ۴۶۷۲ بانک تجاری و مؤسسه پس‌انداز را بررسی می‌کند.
گزارش شرکت بیمه سپرده فدرال، دوره‌ای پرآشوب را پوشش می‌دهد که با افزایش شدید نرخ‌های بهره و ورشکستگی سه بانک در عرض چند روز، از جمله بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر در ۱۰ و ۱۲ مارس (۱۹ و ۲۱ اسفند)، متمایز شده است.

ورشکستگی بانک فِرست ریپابلیک در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، در ۱ مه (۱۱ اردیبهشت)،دومین ورشکستگی بانکی در تاریخ آمریکا را رقم زد.

مارتین گرونبرگ (Martin Gruenberg)، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: احتمالاً تا زمانی که نتایج سه‌ماهه دوم را دریافت نکنیم، اثرات پایدارتر واکنش صنعت بانکی به این استرس کاملاً آشکار نمی‌شود.

سهام چند بانک از جمله بانک‌های پاسیفیک وِسترن، وِسترن آلیانس، زایِنس و کومِریکا، که در جریان بحران بانکی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی بررسی شدند، روز چهارشنبه دوباره کاهش یافتند.
این گزارش جدید نشان می‌دهد که بانک‌ها پس از ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی، طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، استرس شدیدی را تجربه کردند.

رکورد کاهش سپرده‌های بانکی آمریکا در ۴ دهه اخیر

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر