واکنش یک نماینده به افزایش اندک وام مسکن !

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: سقف تسهیلات و وام مسکن در شهرهای مختلف تهران، کلانشهرها و استان‌ها متفاوت است؛ اما به طور کلی وام مسکن برای خرید یک خانه کفایت نمی‌کند.

واکنش یک نماینده به افزایش اندک وام مسکن !

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اقشار متوسط با توجه به گرانی مسکن با میزان کنونی وام‌های بانکی نمی‌توانند خانه‌دار شوند گفت: بانک‌ها هم محدودیت اعتبار دارند و میزان مصوب جاری را نیز نمی‌توانند پرداخت کنند.

وی درباره میزان و نحوه پرداخت وام مسکن به اقشار متوسط و کم‌درآمد برای خانه‌دار شدن بیان کرد: سقف تسهیلات و وام مسکن در شهرهای مختلف تهران، کلانشهرها و استان‌ها متفاوت است. اما به طور کلی وام مسکن برای خرید یک خانه کفایت نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: لازم است فرد برای خرید خانه از قبل توانایی‌هایی داشته باشد. در کنار آن وام و کمکی هم از بانک‌ها دریافت کنند تا بتواند صاحب خانه شود.فقط برای افرادی که استطائت دارند برای خرید خانه کمک می کند. 

وی با بیان اینکه اقشار متوسط با توجه به گرانی مسکن با میزان کنونی وام‌های بانکی نمی‌توانند خانه‌دار شوند افزود: بانک‌ها هم محدودیت اعتبار دارند و میزان مصوب جاری را نیز نمی‌توانند پرداخت کنند.

میرتاج‌الدینی گفت: بنابراین تلاش دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال و واگذاری زمین رایگان به اقشار کم‌درآمد و متوسط تنها راهی است که افراد جامعه را صاحب خانه می‌کند و در حال حاضر راهی دیگری به جز نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه پرداخت وام باید به گونه‌ای باشد که تأثیری بر قیمت مسکن نگذارد اظهار داشت: بانکها باید تجربه گذشته را مورد توجه قرار بدهند و آن را به کسانی که واحدهای مسکونی می‌سازند همچون انبوه‌سازان منتقل کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر