کدورت آب شرب شهرکرد کاهش یافت

کدورت آب شرب شهرکرد کاهش یافت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به رفع کدورت آب شرب شهرکرد، گفت: میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ با انتقال آب به تصفیه‌خانه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهرکرد و به‌کارگیری تمهیدات لازم کاهش یافت.

به گزارش تیترکوتاه از وزارت نیرو، سیداعتضاد مقیمی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: آب چشمه کوهرنگ در روزهای گذشته به دلایلی چون ریزش جداره‌های آهکی چشمه، دچار کدورت شد، بر این‌ اساس به‌ منظور تأمین آب شرب سالم و پایدار از مسیرهای دیگر آب شرب موردنیاز این شهر تأمین شد.

وی ادامه داد: میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ با انتقال آب به تصفیه‌خانه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهرکرد و به‌کارگیری تمهیدات لازم کاهش یافت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه کدورت آب چشمه‌ها به دلایل مختلف اعم از تغییرات اقلیمی و طبیعی به طور معمول هر ساله در مناطق مختلف کشور رخ می‌دهد، خاطرنشان ساخت: تلاش می‌شود در چنین شرایطی با بهره‌‎مندی از سایر امکانات آب شرب سالم و مورد نیاز مردم تأمین شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه‌ به شرایط فعلی آب چشمه کوهرنگ در کنار تأمین ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه از تصفیه‌خانه ۱۵ کیلومتری شهرکرد، ۳۲۰ لیتر آب در ثانیه از طریق چاه‌های آب و ۲۰۰ لیتر در ثانیه از مسیر دیگری، آب شرب مورد نیاز هم‌وطنان ساکن در شهرکرد تأمین می‌شود.

لازم به توضیح است که به طور معمول در پی کدورت آب در مناطق مختلف، در کنار بهره‌مندی از امکانات مختلف برای انتقال آب شرب سالم و پایدار، عملیات آبرسانی سیار به مردم نیز صورت می‌گیرد؛ بر این‌ اساس در شهرکرد واقع در استان چهارمحال‌ و بختیاری نیز در پی کدورت آب چشمه کوهرنگ عملیات آبرسانی سیار فعال شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر