بذرپاش: احتکار زمین شکسته شود

بذرپاش: احتکار زمین شکسته شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه‌گذاران آماده‌سازی و شروع می‌شود، گفت: سیاست دولت واگذاری زمین است که باید امسال و سال آینده اجرایی و سرعت بگیرد.

به گزارش تیترکوتاه از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز (یکشنبه) با سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراهی معاونان و رؤسای شرکت‌های تابعه و همچنین هلدینگ‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دیدار و در مورد پروژه‌های جاری مسکن، خطوط راه‌آهن، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و حل مسائل و گره‌گشایی از پروژه‌های مسکوت، بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، در این نشست تعاریف نوین در حوزه مسکن و پیشنهادات جدید روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها و تشکیل کارگروه‌های ویژه مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی به همت والای این مجموعه اشاره کرد و گفت: افتخار آفرینی قرارگاه خاتم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد شجره طیبه‌ای که در حوزه سازندگی شکوفا شده و در بخش‌های مختلف کشور اعم از جاده‌ای، ریلی، نفتی، راه‌سازی، کشاورزی، آب و فاضلاب نقش آفرینی می‌کند که روز به روز به لحاظ دانش غنی‌تر و به لحاظ اجرا، قوی‌تر عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا همراهی منسجمی میان وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وجود دارد، در این راستا بایستی برای هرکدام از موارد مطروحه کارگروه ویژه تشکیل دهیم و موضوع مسکن که اشاره شد یکی از این بخش‌هاست که اقداماتی هم صورت گرفته، اما با جهت‌گیری مثبت و جدیدی که می‌تواند شکل بگیرد، در شرایط کنونی ضرورت دارد که به نیاز مردم پاسخ بدهیم و موضوع مسکن از مجرای قانون پیش برود که موجب اشتغال‌زایی و تأمین اهداف دولت شود.

بذرپاش ادامه داد: در وزارتخانه مدل‌های جدیدی تعریف شده، قرارگاه مسکن تشکیل شده و ۵۰ نقطه نیز معلوم شده که با شیوه‌هایی که به لحاظ مالی برای هلدینگ‌ها مطلوب باشد، آماده سازی و شروع شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سیاست ما واگذاری زمین است که این عملیات باید امسال و سال بعد در نقاط هدف سرعت بگیرد. همچنین محدوده شهرها باز و احتکار زمین شکسته شود.

بذرپاش با بیان اینکه بایستی به روش‌های نوین فکر کنیم و مطابق با ابزارها و بستر موجود پیشنهاد ارائه دهیم، با اشاره به سفرهای اخیر خود و دیدار با مقامات کشورهای قطر، امارات، عراق و سوریه، گفت: پروژه چابهار -زاهدان و مسیر شمال به جنوب در منطقه تعریف شده و موضوع روز کشورهای منطقه بوده که برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است که این پروژه‌ها اثرات سیاسی و اقتصادی مستقیمی دارد و باید سرعت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر