اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری با ایران تاکید دارند

اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری با ایران تاکید دارند

دبیر شورای هماهنگی خلیج فارس در حاشیه اجلاس ریلی بین المللی خاورمیانه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در «ابوظبی» بر اشتیاق برای افزایش روابط و مبادلات اقتصادی و حمل‌ونقلی با ایران تاکید کرد.

به گزارش تیترکوتاه از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» که روز گذشته با دعوت رسمی «سهیل المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت به امارات متحده عربی سفر کرده بود، در دیدار جداگانه با رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات اقدامات دو طرف برای افزایش مبادلات را مورد بررسی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار تصریح‌ کرد: کریدور ساحلی جنوب کشور تا ۲ سال آینده به پایان می‌رسد که ظرفیت خوبی دارد.

در این دیدار «سهیل المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی نیز اظهار کرد: این کشور بر توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص ایران تمرکز ویژه ای دارد.

وی بیان داشت: استفاده از کریدور شمال به جنوب از طریق ایران، فرصت مناسبی برای امارات است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان همچنین در حاشیه نشست ریلی بین المللی خاورمیانه ۲۰۲۳ در دیدار جداگانه با دبیر شورای هماهنگی خلیج فارس بر استقبال ایران از سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد.
وی افزود: ایران دارای فرصت‌های سرمایه گذاری متنوع و مناسبی است که برای کشورهای خلیج فارس فرصتی برای حضور و مشارکت وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:ایران فرصت مناسبی برای همکاری در شقوق مختلف حمل‌و نقل را دارد.

بذرپاش هم چنین در نشست با دبیر شورای هماهنگی خلیج فارس بر گسترش روابط تاکید و اعلام‌کرد: در آینده نزدیک می‌توانیم فرصت‌های مناسبی را در ارتباط با ایران داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری بدون مداخله دولت‌ها تاکید دارند و گسترش روابط با ایران مدنظر این شورا می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی سفری به تهران داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه روز دوشنبه به دعوت رسمی رییس کمیسیون مشترک اقتصادی مشترک با امارات در نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه ۲۰۲۳ در ابوظبی شرکت و در مراسم افتتاحبه این نشست سخنرانی و از نمایشگاه ریلی بازدید کرد.

بذرپاش بعد از انجام سفری یک روزه به ابوظبی بامداد امروز به تهران بازگشت.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر