اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیر ۱۴۰۲

اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیر ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اتمام زیرسازی خط‌آهن رشت-کاسپین تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: اتصال خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه امسال برقرار می‌شود.

به گزارش تیترکوتاه؛ خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که امسال به بهره‌برداری می‌رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقی‌مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن 37 کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین رو به اتمام است، گفت:‌ عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی ادامه داد: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که آزادراه منجیل- رودبار بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، ‌اضافه کرد: این آزادراه به طول 8.5 کیلومتر در حال احداث است که 85 درصد از این مسیر شامل پل و تونل می‌شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود 86 درصد پیشرفت برخوردار است.

خادمی ابراز امیدواری کرد: حداکثر تا آبان ماه 1402 این پروژه برای عبور مردم آماده شود. با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر