پیش بینی اساسی از قیمت سکه دربازار امروز

پیش بینی اساسی از قیمت سکه دربازار امروز

امروز قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار همراه شد؛ فاز نزولی در بازار فلز زرد را معامله‌گران متعاقب ریزش قیمت خودرو و افت شاخص بورس در روزهای گذشته می‌دانند.

 امروز قیمت طلا و سکه همانند روند کاهشی دلار، ارزان شد. ریزش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه را فعالان بازار ناشی از افزایش فروش برای ثبت نام خودرو می‌دانند.

هر چند برخی از معامله‌گران نیز معتقدند کاهش قیمت خودرو و ریزش بورس در روزهای گذشته در بازار طلا و ارز امروز اثر خود را گذاشته است.  فعالان بازار معتقدند علاوه بر کاهش قیمت دلار، کاهش تقاضا و افزایش فروش، عامل پایین آمدن قیمت سکه و طلاست.

قیمت-روز-سکه

لزوم مداخله بانک مرکزی

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به روند قیمت طلا و سکه که در نتیجه نوسان کاهشی نرخ ارز ایجادشده به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد زیرا ما همیشه بحث اونس جهانی را داریم. البته اونس جهانی در روزهای گذشته تاثیری بر رونددهی به بازار طلا نداشته است. در حال حاضر انس جهانی طلا افزایشی است اما قیمت طلا و سکه با کاهش همراه بوده است.»

بذرافشان تصریح کرد: «خبرهای سیاسی و اقتصادی نیز بر ایجاد روند در بازار بی‌تاثیر نیست. اگر رویکردهای مدیریتی تغییر کند و سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته شود، نقش مهمی در بازار طلا و سکه دارد.»

این مقام صنفی گفت: «نوسان بین یک تا سه درصدی قیمت ها در بازار فلز گران‌بها طبیعی است. اما حباب سکه همچنان بزرگ است. در شرایط فعلی بایستی برای کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات آن، بانک مرکزی مجددا ورود کند.»

بذرافشان درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده گفت: « قیمت‌ها در هفته آینده نوسان خاصی نخواهد داشت و در همین محدوده با نوسان جزئی داد و ستد خواهد شد.»

کاهش قیمت در تمام قطعات

امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با ۵۰۰ هزار تومان کاهش، با قیمت ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز ۴۰۷ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید.

در روز جاری نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. امروز  نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع‌ سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی نیز به قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا امروز کاهش بسیار محدودی داشت. هر مثقال طلا  ۱۱ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۳ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۶۳۶ هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۶۰۳ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۴۰۲ هزار تومان و سکه بهار نزدیکبه ۳۰۰ هزار تومان ریخت. این مقدار کاهش حباب سکه بهار را به کانال دو میلیونی برگرداند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر