بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال برای سفرهای تابستانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا پایان بهار امسال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد و برای سفرهای تابستانی مردم آماده عبور خواهد شد.

بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال برای سفرهای تابستانی

به گزارش تیترکوتاه؛ عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر باند رفت به همراه تونل البرز در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال قرار بود در سال گذشته پایان یابد و عبور مردم در بهار ۱۴۰۲ از این آزادراه فراهم شود، اما عدم تامین مالی به موقع مانع افتتاح این پروژه در سال گذشته شد. بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار پروژه آزادراه تهران - شمال سال گذشته اعلام کرده بود این پروژه مانعی که به تحریم مربوط شود ندارد و یکی از پروژه‌های فعال کشور است که تاکید داریم تا شب عید ۱۴۰۲ به مرحله عبور ایمن و بهره‌برداری برسانیم. اما ظاهراً تامین منابع مالی در زمان افتتاح این پروژه تاخیر به وجود آورد.

«خیراله خادمی» روز (دوشنبه) درباره زمان افتتاح این پروژه، گفت: امسال پنج آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از مهم‌ترین آنها قطعه دوم آزادراه تهران - شمال است.

وی درباره زمان افتتاح و عبور از این آزادراه گفت: بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی اعلام شده، تا پایان بهار امسال این قطعه از آزادراه تهران - شمال را افتتاح خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه به صورت ۹۵درصد تکمیل شده و با تکمیل خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال که اجرای آن مستلزم تامین منابع مالی است؛ تا پایان بهار این قطعه از آزادراه را زیر ترافیک خواهیم برد.

چند کار مهم برای بهره‌برداری از این مسیر ۲۲ کیلومتری باقی مانده است که به ایمنی مسیر و مباحث مربوط به تاسیسات الکترومکانیکال و استقرار دستگاه‌های بهره‌برداری مثل اورژانس و پلیس راه مربوط می‌شود. در صورت نصب تجهیزات و تامین اعتبار به موقع این قطعه از آزادراه نیز برای سفرهای تابستانی مردم زیر بار ترافیک خواهد رفت.

با افتتاح باند رفت در منطقه دوم این آزادراه، آزادراه تهران - شمال به مازندران متصل می‌شود. از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران - شمال که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز می‌شود، باقی می‌ماند که به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه‌راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر