نوزادان چگونه می توانند معامله کنند؟+ جزئیات

نوزادان چگونه می توانند معامله کنند؟+ جزئیات

به ازای هر متولد سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در نظر گرفته شده است و والدین این افراد می‌توانند با طی کردن چند مرحله نسبت به دریافت سهام این صندوق اقدام کنند.

به گزارش تیتر کوتاه، براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده بود به متولدین ۱۴۰۰ به بعد صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله تخصیص دهد که برای متولدین سال ۱۴۰۰ منابع مالی تامین نشد، ولی برای ۱۴۰۱ در قانون بودجه سنواتی، به ازای هر متولد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی و تخصیص مورد نظر انجام شد.

بر این اساس والدین متولدین ۱۴۰۱ باید به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir، بخش طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت مراجعه کنند. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کدملی، مشخصات فرزند را مشاهده می‌کنند.

چگونه برای متولدین ۱۴۰۱ صندوق‌های قابل معامله بخریم؟

پس از طی مراحل، پیامکی برای والدین متولدین ۱۴۰۱ ارسال خواهد شد که باید وارد بخش انتخاب بانک شوند و بین بانک‌های عامل ملی یا پست بانک یکی را انتخاب کنند. سپس ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به آن‌ها نمایش داده می‌شود که باید از میان ۳ آن‌ها، حداکثر ۳ صندوق را انتخاب کنند. پس از این، باید به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کنند که پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند یک و نیم میلیون تومان حساب‌ها را شارژ و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید صندوق‌های قابل می‌کند و به صورت سپرده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌دهد.

 با توجه به تعداد متولدین ۱۴۰۱ که حدود ۹۸۰ هزار نفر هستند، برای مراجعه والدین به سامانه، فازبندی صورت گرفته و طبق آن هم اکنون متولدین ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱ می‌توانند به سامانه برای ثبت درخواست خود مراجعه کنند و در فاز بعدی ماه‌های بعدی درخواست خود را ثبت کنند. در صورتی هم که والدین متولدین قصد اخذ برگه خرید صندوق‌های قابل معامله را داشتند، می‌توانند به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه و برگه را اخذ کنند.    

طبق تبصره یک این ماده، هر سال به میزان نرخ تورم سالانه اعلامی مرکز آمار ایران به مبلغ اشاره شده در این ماده اضافه می‌شود. همچنین طبق تبصره دو این ماده، سرپرست مجاز است صرفاً نسبت به جابه جایی بین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری موضوع این ماده اقدام کند. خارج کردن منابع مالی ناشی از فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری صرفاً پس از ازدواج یا در صورت عدم ازدواج پس از بیست و چهار سالگی مجاز است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر