ساخت ۴۸ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور

ساخت ۴۸ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی، برای ساخت حدود ۴۸ هزار مسکن محرومان، خانواده‌های دارای چند معلول و مددجویان کمیته امداد، مشارکت داریم.

به گزارش تیترکوتاه؛ سید پرویز فتاح  رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح  خط تولید  مصالح ساختمانی  با اشاره به ویژگی‌های خط جدید اظهار کرد: این طرح توسعه‌ای، در ابتدای سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده به بهره‌برداری رسید که با زیر بار رفتن این خط تولید، ۱.۵ میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور اضافه شد.

وی افزود: این خط جدید محصول اعتماد به جوانان و بکارگیری توان علمی نخبگان کشور است و در اوج شرایط تحریمی احداث و به بهره‌برداری رسید.

فتاح با بیان اینکه احداث این طرح توسعه‌ای، طی ۲ سال انجام شده است گفت: این خط تولید، سرامیک‌هایی بزرگ‌تر از ابعاد پیشین را تولید می‌کند که نیاز امروز بازار و کشور است و در تولید این محصول با آخرین تکنولوژی روز دنیا بکارگرفته شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش این خط تولید بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت: اولویت نخست ما در تولید این محصول، پاسخگویی به نیاز داخل کشور است و تولیدات فراتر از نیاز بازار داخل، به واسطه کیفیت بالای آنها امکان صادرات و ارزآوری برای کشور را نیز دارند.

به گفته فتاح با افتتاح این طرح توسعه‌ای، زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر فراهم شده است.

فتاح با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بنیاد در بخش‌های مختلف  گفت: بنیاد مستضعفان دارای مجموعه‌های صنعتی بزرگی در حوزه دامپروری، کشاورزی و صنعت است که با توجه به ظرفیت‌های بالا در این بخش‌ها، ما به‌دنبال توسعه فعالیت‌های خود با هدف کمک به تولید و ارتقاءامنیت غذایی کشور هستیم.

وی با تاکید بر کمک بنیاد مستضعفان به خانه‌دار شدن محرومان  گفت: ما در تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی، برای ساخت حدود ۴۸ هزار مسکن محرومان، خانواده‌های دارای چند معلول و مددجویان کمیته امداد، مشارکت داریم که سهم استان قزوین از این تفاهم‌نامه‌ها بیش از ۷۰۰ واحد است و البته ما در بنیاد مستضعفان آمادگی داریم در صورت تکمیل احداث این واحدها، تعداد بیشتری مسکن در قالب تفاهم‌نامه‌های جدید احداث کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ما اعلام می‌کنیم حاضریم هریک زمین‌های در اختیار بنیاد را در صورت نیاز استان برای اجرای پروژه مسکن محرومان، به پروژه جهش ملی نهضت مسکن اختصاص دهیم.

فتاح در ادامه با بیان اینکه مطالعات اولیه اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در منطقه محروم به اتمام رسیده افزود: با توجه به اضافه شدن این منطقه به مناطق هدف طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان و تکمیل مطالعات اولیه، ما اعتبار خوبی برای اجرای پروژه‌های رفع محرومیت در این منطقه درنظر گرفته‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همچنین ما برای کمک به محرومان تحت پوشش نهادهای حمایتی  ۵ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان و ۵ میلیارد تومان نیز به بهزیستی  تخصیص می‌دهیم تا برای کمک به مراجعان موردی و حمایت از محرومان تحت پوشش خود هزینه کنند.

در این دیدار، بنیاد مستضعفان، تامین سیمان و میلگرد لازم برای احداث یک پل در الموت شرقی با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان و همچنین کمک به بهسازی مدارس مناطق محروم استان را نیز عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر