دانش آموز مدرسه ای هشت کودک و نگهبان را در بلگراد کشت

وزارت کشور صربستان می گوید پسر ۱۴ ساله در کلاس درس تیراندازی کرد و هشت دانش آموز و یک نگهبان را کشت.

دانش آموز مدرسه ای هشت کودک و نگهبان را در بلگراد کشت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل تیترکوتاه؛ وزارت کشور صربستان اعلام کرد که یک پسر 14 ساله در یک کلاس درس در بلگراد تیراندازی کرده است که منجر به کشته شدن هشت کودک و یک نگهبان مدرسه و زخمی شدن شش دانش آموز دیگر و همچنین معلمش شده است.

پلیس تیرانداز را با حروف اختصاری KK شناسایی کرد و گفت که او از سال 2009 دانش آموز مدرسه ای در مرکز پایتخت صربستان بوده است. او از اسلحه پدرش برای تیراندازی حدود ساعت 8:40 صبح روز چهارشنبه استفاده کرده بود و بعداً در سال 2008 دستگیر شد. زمین بازی مدرسه

میلان میلوسویچ، پدر یک دانش آموز در مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار، گفت که دخترش در کلاسی بود که اسلحه شلیک شد. "او موفق به فرار شد. [پسر]… ابتدا معلم را شلیک کرد و سپس به طور تصادفی شروع به تیراندازی کرد.

میلوسویچ که گفت پس از شنیدن صدای تیراندازی به مدرسه شتافته است، افزود: "من دیدم که نگهبان زیر میز دراز کشیده بود. دو دختر را دیدم که روی پیراهنشان خون بود. آنها می گویند [تیرانداز] ساکت و شاگرد خوبی بود.»

دانش آموزی که در یک کلاس ورزشی در طبقه پایین بود که تیراندازی شد به رسانه های محلی گفت: «توانستم صدای تیراندازی را بشنوم. بی وقفه بود من نمی دانستم چه اتفاقی می افتد. ما در حال دریافت چند پیام تلفنی بودیم.»

این دانش آموز که نامش فاش نشد، مظنون را "مردی آرام" توصیف کرد که "به نظر خوب به نظر می رسید". او گفت: «نمرات خوبی داشت، اما ما چیز زیادی درباره او نمی‌دانستیم. او آنقدر با همه باز نبود. مطمئناً انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد.»

در بیانیه وزارت کشور آمده است که هشت کودک و یک محافظ امنیتی کشته شده اند و شش کودک همراه با معلم در بیمارستان بستری شده اند. میلان ندلیکوویچ، شهردار محلی، گفت که پزشکان در حال مبارزه برای نجات جان معلم هستند.

تیراندازی های دسته جمعی در صربستان و در منطقه بالکان گسترده تر، بسیار نادر است. در سال های اخیر هیچ موردی در مدارس گزارش نشده است. در سال 2013، یک جانباز جنگ بالکان، 13 نفر را در روستایی در مرکز صربستان کشت.

صربستان قوانین بسیار سختگیرانه ای برای اسلحه دارد و مقامات عفوهای متعددی را برای مالکان صادر کرده اند تا اسلحه های غیرقانونی را تحویل یا ثبت کنند، اما کارشناسان بارها در مورد خطر صدها هزار سلاح غیرقانونی باقی مانده در منطقه پس از جنگ ها و ناآرامی های داخلی دهه 1990 هشدار داده اند. .

افسران با کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله اطراف مدرسه را محاصره کردند و تصاویر رسانه های محلی از محل، غوغا را در بیرون نشان داد زیرا پلیس مظنون را که سرش پوشانده شده بود در حالی که ماموران او را به سمت خودروی پارک شده در خیابان هدایت می کردند، خارج کردند.

بچه‌ها را دیدم که از مدرسه بیرون می‌رفتند و جیغ می‌زدند. پدر و مادر آمدند، آنها در وحشت بودند. بعداً صدای سه تیر را شنیدم،» دختری که در دبیرستانی در کنار مدرسه ولادیسلاو ریبنیکار درس می خواند، به تلویزیون دولتی گفت.

در بیانیه پلیس آمده است که مجروحان تحت مداوا قرار دارند و تحقیقات درباره انگیزه تیراندازی در جریان است.

مطبوعات آزاد مورد حمله نیروهای متعدد قرار گرفته است. رسانه ها درهای خود را می بندند، قربانیان مدل کسب و کار شکسته. در بسیاری از نقاط جهان، روزنامه‌نگاری در حال تبدیل شدن به تبلیغات است، زیرا دولت‌ها دیکته می‌کنند که چه چیزی را می‌توان و نمی‌توان چاپ کرد. تنها در سال گذشته صدها خبرنگار به دلیل انجام وظایف خود کشته یا زندانی شده اند. سازمان ملل گزارش می دهد که 85 درصد از جمعیت جهان در سال های اخیر در کشور خود کاهش آزادی مطبوعات را تجربه کرده اند.

این هفته سی امین سالانه روز جهانی آزادی مطبوعات است، روزی که همه در مورد اهمیت آزادی بیان به عنوان اساسی برای سایر حقوق فکر می کنند. همچنین فرصتی است برای حمایت از رسانه های مستقل – زیرا بدون مطبوعات قوی و آزاد، دموکراسی سالم غیرممکن است.

همانطور که امروز از ایران به ما می‌پیوندید، امیدواریم با حمایت از گاردین، این روز را جشن بگیرید. علی‌رغم چالش‌های مالی که صنعت رسانه را درگیر کرده است، ما تصمیم گرفته‌ایم که روزنامه‌نگاری خود را بدون پرداخت هزینه نگه داریم، زیرا عمیقاً معتقدیم که همه حق دسترسی به گزارش‌های با کیفیت بالا و بررسی شده را دارند. و ما استقلال خود را به لطف سخاوتمندی خوانندگان در سراسر جهان حفظ می کنیم که درک می کنند حمایت از مطبوعات آزاد سرمایه گذاری در یک جامعه آگاه و توانمند است.

برخلاف بسیاری دیگر، ما هیچ مالک میلیاردری نداریم – این به ما کمک می‌کند آزادی را در تعقیب بدون ترس حقیقت و گزارش آن با صداقت حفظ کنیم. حمایت شما به ما این امکان را می دهد که با عزم و اشتیاق به کار در زمینه علامت تجاری ادامه دهیم تا روزنامه نگاری همیشه عاری از مداخله تجاری یا سیاسی برای شما به ارمغان بیاوریم.

ما همچنین شما را تشویق می کنیم که از یکی از چندین سازمان خبری مستقل کوچکتر در سراسر جهان حمایت کنید. در طول سال‌ها، ما با تیم‌هایی همکاری کرده‌ایم که اغلب گزارش‌های با کیفیت را در مواجهه با مشکلات بزرگ منتشر می‌کنند. ما تخصص خود را با آنها به اشتراک گذاشته‌ایم و به شروع و رشد مدل‌های تامین مالی خواننده خود کمک کرده‌ایم. اگر این مورد به شما علاقه مند است، درباره کار ما با مراکز فروش در روسیه، بلاروس، اوکراین، ترکیه، مجارستان و فراتر از آن بیشتر بدانید.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر