کاهش دما، رگبار و رعدوبرق در مرکز و جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما، رگبار و رعدوبرق در مرکز و جنوب‌ کشور از وزش باد شدید طی امروز و فردا در غرب و شمال‌غرب خبر داد.

کاهش دما، رگبار و رعدوبرق در مرکز و جنوب کشور

به گزارش تیترکوتاه؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: طی چهار روز آینده برای بخش‌های شمالی آذربایجان‌شرقی و غربی، سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی شده است و در پایان هفته این سامانه از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در ۲ روز آینده وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و از چهارشنبه تا شنبه این پدیده در شرق و شمال‌شرق کشور رخ می‌دهد که این شرایط سبب خیزش گردوخاک در بیشتر مناطق کشور خواهد شد.

رفیعی افزود: امروز در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان با توجه به رشد ابرهای همرفتی، رگبار همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.

به گفته وی، امروز آب‌های جنوب کشور، خلیج‌فارس و تنگه هرمز و فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است. آب‌های دریای خزر نیز از سه‌شنبه تا پایان هفته مواج و متلاطم می‌شود که صیادان و فعالان دریایی باید نسبت به این شرایط توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی برای تهران آسمانی ابری و در ساعت بعدازظهر رگبار و گردوخاک پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۲۷ درجه بالای صفر می‌شود که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر