اختصاصی تیتر کوتاه:

حمایت دولت از بانک مرکزی در روند کنترل بازار ارز مثبت است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت دولت از بانک مرکزی در توسعه مرکز مبادله عامل موثری در بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز بود و دولت باید این روند حمایتی خود را نسبت به افزایش اختیارات بانک مرکزی ادامه دهد.

حمایت دولت از بانک مرکزی در روند کنترل بازار ارز مثبت است

محسن زنگنه اقتصاددان و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه درخصوص عملکرد بانک مرکزی در روند ثبات و آرامش ارز؛ اظهار کرد: حمایت دولت از بانک مرکزی در توسعه مرکز مبادله عامل موثری در بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز بود و دولت باید این روند حمایتی خود را نسبت به افزایش اختیارات بانک مرکزی ادامه دهد.

محسن-زنگنه

وی افزود: یکی از مسئولیت‌های بانک مرکزی مدیریت بازار ارز است که قطعا بیشترین اطلاعات، قدرت، اختیار و منابع ارزی را دارد و می‌داند که با چه میزان تزریق و استمرار، ارز می‌تواند در چه محدوده‌ای ثبات بازار را حفظ کند.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی بازار آزاد را پذیرفته است البته قبل از آن نیز بازار متشکل ارزی وجود داشت و تقاضا‌های رسمی برای خدمات درمانی و آموزشی در این بازار بود، اما برای این تقاضا‌ها جایی که بی واسطه و مستقیم مراجعه کنند، وجود نداشت و باید به وزارت می‌رفتند، اما حالا درخواست تقاضا به علت راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز از سوی بانک تسریع شده است.

این اقتصاددان گفت: خوشبختانه به لحاظ درآمد‌های ارزی، کشور وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد چرا که درآمد‌های ارزی قابل توجهی از جانب صادرات نفتی و غیر نفتی داریم و عملکرد مرکز مبادله ایران در ماه‌ها گذشته بیانگر آن است که این مرکز می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های ارزی باشد و قادر است بخش قابل توجهی از نگرانی‌هایی که منجر به فشار‌های تورمی با تقاضای کاذب برای خرید ارز می‌شود را رفع کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضمن اینکه حمایت دولت از بانک مرکزی برای توسعه فعالیت‌های مرکز مبادله ارز و طلا نیز عامل موثری در بازگشت ثبات به بازار ارز و رفع برخی از مشکلات و معضلات کنونی خواهد بود.

انتهای پیام/

زهره  آقاجانی
زهره آقاجانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر