سه اقدام مهم وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو در بازار

وزیر صمت گفت: برای کاهش قیمت خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه سه اقدام از جمله افزایش عرضه،واردات خودرو و کاهش تقاضای کاذب در بازار را در دستور کار خود قرار داده ایم.

سه اقدام مهم وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش تیترکوتاه؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صمت اظهار کرد: مهندسان جوان ما ناتوان از مدیریت صنعت خودرو نیستند، بلکه با قوانین و قواعدی اجازه تحول به آن‌ها نمی‌دهیم. با کشور‌های مختلف که ارتباط داشته ایم متوجه شدیم که ملت ایران استعداد بسیار برتری دارند و کمتر کشوری مانند ایران در این تنوع اقتصادی کار کرده و استعداد داشته باشد. در حال حاضر حکمرانی ما اشکال دارد که اجازه رشد استعداد به آن‌ها نمی‌دهد.

وزیر صمت گفت: زمانی که یک خودرو ساخته شود و سه ماه بعد تحویل داده شود بالا بودن قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از قیمت کارخانه معقول است، اما بیشتر از آن قیمت منطقی و کاذب است. زمانی که خودور ساخته و سه ماه بعد تحویل داده شوند.

 وزیر صمت ادامه داد: طی ۴ سال گذشته تولید خودرو را به زیر یک میلیون رسانده ایم و خودرو‌های کف پارکینگ را کاهش داده ایم و با زنجیره تامین خودرو و مدیریت آن توانسته ایم در سال گذشته در حوزه رشد خودرو به ۳۹ درصد برسیم.

وی گفت: این در شرایطی بود که ما اجازه تولید خودروی ناقص و بدون برخی از قطعات را نداشتیم و در صورت اجازه این تولید ما شاهد افزایش میزان تولید بودیم.

فاطمی امین افزود: تقاضای کاذب بخش عمومی در این حوزه باید از طریق مالیات برعایدی سرمایه کاهش یابد و با اصلاح رفتار‌های مالیاتی می‌توانیم در این حوزه موفق باشیم.

وزیر صمت گفت: با افزایش عرضه و تولید و واردات خودرو و همچنین با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و شفاف بخشی در بازار می‌توانیم در این حوزه موفق و قیمت خودرو در بازار را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر