لطفا دولت در تعیین حقوق کارگر دخالت نکند!

اصغر اخوان، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران می گوید: من مدیر هزار نفر پرسنل هستم. اینکه دولت دستمزد را سرکوب می‌کند درست نیست. بازار هوشمند است. زمانی بود که دولت ۲۰ درصد به حقوق اضافه می‌کرد و برخی تخلف می‌کردند که تنها ۱۶درصد به حقوق پرسنل خود اضافه کنند.

لطفا دولت در تعیین حقوق کارگر دخالت نکند!

اصغر اخوان، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، با انتقاد از سیاست‌ های دستمزدی دولت، خواستار عدم دخالت دولت در این زمینه شد.

وی با اشاره به تجربه سال‌ های گذشته، استدلال کرد که تعیین دستمزد توسط بازار، به نفع کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

اخوان با بیان اینکه بنده مدیر هزار نفر پرسنل هستم، گفت: ما در بخش خصوصی به مراتب بیشتر از نرخ‌ های مصوب شده برای نیروی کار، به پرسنل خود حقوق می‌ دهیم. چرا که مکانیزم بازار اینگونه عمل می‌ کند.

وی در ادامه توضیح داد: درست است که همه کارفرمایان دغدغه زندگی کارکنان خود را ندارند، اما در نهایت مکانیزم‌ های بازار آنها را مجبور می‌ کند که حقوق را متناسب با عرضه و تقاضا، افزایش دهند. در سه سال گذشته که حقوق کارگران حتی از تورم هم عقب افتاده بود، کارفرمایان مجبور به افزایش دستمزدها شده‌ اند.

این عضو اتاق ایران با تاکید بر ضرورت حفظ و جذب نیروی کار در شرایط کمبود، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه پرسنل خود را از دست ندهیم، باید شرایط شرکت را برای آنها جذاب‌ تر کنیم. بازار همواره نشان داده که به هیچ دستوری تن نمی‌ دهد و تکالیف اجباری دولت در زمینه قیمت و دستمزد، هیچ اثری نخواهد داشت.

اخوان در پایان صحبت‌ های خود گفت: در زمانی که نیروی کار مازاد بود، کارفرمایان می‌ توانستند با حقوق کمتری هم کارگر استخدام کنند، اما در حال حاضر با کمبود نیروی کار مواجه هستیم و دولت نباید با سرکوب دستمزدها، مانع از فعالیت طبیعی بازار شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر