کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۳۹

درخشش دلار در اوج / قول رئیس بانک‌ مرکزی به مردم برای کاهش نرخ تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

درخشش دلار در اوج / قول رئیس بانک‌ مرکزی به مردم برای کاهش نرخ تورم

روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۲۴(۳ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بی توجهی ترکیه به تورم افسار گسیخته

انتظار می رود بانک مرکزی ترکیه از جهش اخیر تورم چشم پوشی کند و تورم در این ماه به حدود ۷۵ درصد برسد. آنها به احتمال زیاد به ثابت نگه داشتن نرخ بهره ادامه می دهند. کشورهای گروه ۲۰  با بالاترین نرخ‌های بهره شروع به کنترل نرخ‌های بهره بالا کرده اند که بر اقتصادشان تأثیر می‌گذارد.با کمال تعجب، در ترکیه، حتی با وجود اینکه قیمت ها به طور مداوم افزایش یافته است، مردم کم کم انتظار دارند که تورم کاهش یابد.

  • قیمت نفت در سرازیری سقوط

قیمت نفت پس از رسیدن به کمترین میزان در سه ماه اخیر در روز چهارشنبه، همچنان در حال کاهش است. این کاهش به دلیل نشانه هایی بود که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارد. این وضعیت به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش تقاضای انرژی شود. نفت برنت برای چهارمین بار در این مدت کاهش یافت و به 81 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت نیز نزدیک به ۷۷ دلار کاهش یافت.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خوش بینی دولت سنگاپور به رشد اقتصاد کشور

سنگاپور رشد اقتصادی مورد انتظار خود را برای سال ۲۰۲۴  بدون تغییر نگه داشت، زیرا اوضاع در ایالات متحده و چین بهتر به نظر می رسد و این باعث می شود با وجود نگرانی در مورد تنش های سیاسی جهانی و سیاست های پولی متفاوت در سراسر دنیا، احساس خوش بینی نسبت به اقتصاد خود داشته باشد. بر اساس داده های وزارت تجارت و صنعت در روز پنجشنبه، دولت پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی سنگاپور را در سال جاری بین ۱ تا ۳ درصد گزارش کرد.

  • درخشش دلار در اوج

دلار در روز پنجشنبه نزدیک به بالاترین سطح یک هفته ای خود باقی ماند، زیرا قوی ترین عملکرد این ماه آن در برابر سایر ارزهای اصلی تقویت شد. این پس از آن بود که صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو نشان داد که برخی از مقامات برای افزایش نرخ بهره آماده هستند. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سایر ارزهای اصلی مانند یورو، ین و پوند اندازه گیری می کند، پس از افزایش 0.28 درصدی در 104.85 ثابت ماند.

روزنامه نیویورک تایمز ( The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت: 

  • پافشاری نخست وزیر بریتانیا بر مبارزات انتخاباتی

ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا احتمالاً دوست نداشت که تاریخ انتخابات بعدی بریتانیا را در حالی که معترضان، سرود پیروزی حزب کارگر را پخش می کردند، اعلام کند. سوناک خوش بین است که اقتصاد بهتر خواهد شد، بنابراین او برای شش هفته آینده، به مبارزات انتخاباتی خود ادامه خواهد داد.

  • قول رئیس بانک‌مرکزی به مردم برای کاهش نرخ تورم

آدریان اور، رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، گفت که بعید است آنها دوباره نرخ بهره را افزایش دهند، مگر اینکه معتقد باشند که کنترل افزایش قیمت ها ضروری است.وی اعلام کرد: ما معتقدیم که می توانیم تورم را به محدوده ۱ تا ۳ درصد برگردانیم. ما فقط می خواهیم این کار را به سرعت انجام دهیم، بدون اینکه انتظارات افزایش قیمت بیشتری ایجاد کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر