کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۸

حمایت جانانه دولت از این کارگران / کارنامه بد رئیس جمهور، اقتصاد را زمین گیر کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حمایت جانانه دولت از این کارگران / کارنامه بد رئیس جمهور، اقتصاد را زمین گیر کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ ( ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • حمایت جانانه دولت از این کارگران

استارباکس ۷ کارگر را در تنسی ( از ایالت‌های جنوبی امریکا) به دلیل تلاش برای تشکیل اتحادیه اخراج کرد. به دنبال این جریان،دولت آمریکا استارباکس را مجبور کرد تا کارگران مذکور را بر سر کار بازگرداند. اکنون استارباکس از دادگاه عالی می‌خواهد که اختیارات دولت را در شرایطی مانند این محدود کند. روز سه شنبه، قضات به استدلال استارباکس علیه هیات ملی روابط کار (NLRB) گوش خواهند داد که این جریان به حمایت از حقوق کارگران برای تشکیل اتحادیه‌ها کمک می‌کند.

  • این صنعت، ژاپن را نجات داد

نظرسنجی های اخیر از اقتصاددانان نشان داد که اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه گذشته احتمالاً ۰.۶ درصد رشد داشته و همان سرعت رشد را در سه ماه گذشته حفظ کرده، زیرا در حل حاضر بهبود صادرات منجر به کاهش مصرف خانوارها شده است. در سه ماهه گذشته، اقتصاد متکی بر تجارت، شاهد افزایش قابل توجهی در میزان فروش آن به سایر کشورها بوده که به دلیل عملکرد مثبت صنعت نیمه هادی ها درژاپن و همینطور در سراسر جهان است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پای ارزهای دیجیتال به بازار نفت باز شد

شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا قصد دارد استفاده از ارز دیجیتال را در صادرات نفت خام و سوخت خود افزایش دهد زیرا ایالات متحده تحریم‌های نفتی را دوباره علیه این کشور اعمال می‌کند. هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به شرکت‌هایی که با PDVSA، گفت که تا ۳۱ می‌فرصت دارند تا معاملات تجاری خود را به پایان برسانند. این به این دلیل است که ایالات متحده مجوزی را که اجازه انجام این تراکنش‌ها را بدون نیاز به تأیید خاص می‌دهد، تمدید نکرده است. در نتیجه، شرکت‌ها اکنون باید برای تجارت با ونزوئلا مجوز جداگانه‌ای از دولت ایالات متحده دریافت کنند. این ممکن است تولید و فروش نفت بیشتر را برای ونزوئلا دشوارتر کند.

  • خطر افزایش مجدد نرخ بهره در این کشور

علاقه سرمایه‌گذاران به خرید اوراق قرضه دولتی تایوان کاهش یافته است، زیرا آنها نگران هستند که افزایش قیمت ها، همراه با اقتصاد قوی، ممکن است دولت را مجبور به افزایش مجدد نرخ بهره کند. معامله گران جهانی علاقه‌ای به دارایی‌های با درآمد ثابت ندارند زیرا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد. اوراق قرضه تایوانی تحت فشار هستند زیرا اقتصاد این کشور قوی است. افزایش اخیر در صادرات، که توسط صنعت هوش مصنوعی جهانی هدایت می‌شود، نشان می‌دهد که بعید است مقامات دولتی اقدامات محرک را به زودی کاهش دهند. افزایش نرخ برق در تایوان در این ماه می‌تواند به افزایش تورم کمک کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کارنامه بد رئیس جمهور، اقتصاد را زمین گیر کرد

در ماه فوریه، فعالیت اقتصادی آرژانتین احتمالاً ۵.۹ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. این چهارمین ماه متوالی کاهش است که عمدتاً به دلیل تدابیر سختگیرانه ارائه شده توسط رئیس‌جمهوری جدید خاویر مایلی است. تحلیلگران پیش‌بینی کردند که رشد اقتصادی نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت. میزان کاهش بین ۴.۱ تا ۷.۱ درصد برآورد شده است. این به دلیل افزایش فعالیت‌های کشاورزی و معدن، اما کاهش قابل توجه در بخش‌های مصرف، تولید و ساخت‌وساز است.

  • پشت پرده دلاریزه شدن اقتصاد لبنان

نرخ تورم لبنان برای نخستین بار در تقریباً چهار سال گذشته به دو رقمی رسید زیرا مشاغل و مغازه‌ها در این کشور بحران زده به طور فزاینده‌ای کالاهای خود را به جای پوند محلی به دلار قیمت می‌دهند. آژانس آمار دولتی لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که قیمت مصرف‌کننده در لبنان در ماه گذشته ۷۰.۴ درصد در مقایسه با ۱۲۳ درصد در فوریه افزایش یافته است. این نرخ برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و اکنون نزدیک به یک چهارم اوج خود یعنی ۲۶۹ درصدی است که در آوریل ۲۰۲۳ به‌دست آورده بود. اقتصاد لبنان از زمان عدم پرداخت ۳۰ میلیارد دلار اوراق قرضه بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ در بحران بوده است. سقوط مالی، پس‌انداز زندگی مردم را از بین برد و پوند سقوط کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر