کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۵

شاسی بلندهای ترکیه‌ای در راه بازار خودرو / اقتصاد جهان در انتظاری شوکی بزرگ

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

شاسی بلندهای ترکیه‌ای در راه بازار خودرو / اقتصاد جهان در انتظاری شوکی بزرگ

به گزارش تییتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آخرین قیمت نفت پس از حادثه پهبادی در اصفهان

پس از حادثه پهبادهای اسرائیل در اصفهان، قیمت نفت اندکی افزایش یافت. پس از این حمله که احتمال اختلال در عرضه نفت خاورمیانه را افزایش داد، قیمت جهانی نفت برنت بیش از ۳ دلار افزایش یافت و از ۹۰ دلار در هر بشکه گذشت. خاورمیانه حدود یک سوم عرضه جهانی نفت خام را به خود اختصاص داده است. نفت خام برنت در امسال حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است، که ناشی از بدتر شدن خصومت‌ها در خاورمیانه و همچنین کاهش عرضه اوپک پلاس است.

  • تهدید جدی علیه بازارهای مالی جهان

بر اساس گزارش فدرال رزرو، نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار در میان تورم مداوم به عنوان بزرگترین تهدید برای ثبات مالی در میان فعالان بازار و ناظران تلقی می‌شود. فدرال رزرو در گزارش ثبات مالی شش ماهه خود که روز جمعه منتشر شد، گفت: «ریسک فشارهای تورمی مداوم که منجر به سیاست پولی محدودتر از حد انتظار می‌شود، همچنان بیشترین ریسک مورد اشاره است.» این گزارش شامل نتایج یک بررسی از تماس‌های مالی با بازار و همچنین ارزیابی بانک مرکزی از ریسک‌ها در چهار حوزه اصلی، از جمله ارزیابی دارایی‌ها، استقراض توسط مشاغل و خانوارها، اهرم در بخش مالی و ریسک‌های تامین مالی است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • وام اضطراری به داد این بانک‌ها رسید

۱۸۰۴ بانک از برنامه وام اضطراری ایجاد شده در ماه مارس پس از شکست بانک سیلیکون ولی ( از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده) استفاده کردند. به گفته فدرال رزرو، این حدود ۲۰ درصد از کل بانک هایی بود که می‌توانستند از این برنامه استفاده کنند. بانک مرکزی ایالات متحده در گزارش شش ماهه ثبات مالی خود اعلام کرد که حدود ۹۵ درصد از وام گیرندگان، که شامل بانک ها، اتحادیه‌های اعتباری، انجمن‌های پس انداز، و شعب و نمایندگی‌های بانک‌های خارجی می‌شود، کمتر از ۱۰ میلیارد دلار دارایی دارند. این برنامه در ۱۱ مارس، یک سال پس از شروع، اعطای وام‌های جدید را متوقف کرد. در مجموع، تاکنون ۱۶۵ میلیارد دلار وام پرداخت شده است.

  • شاسی بلندهای ترکیه‌ای در راه بازار خودرو

خودروساز ترکیه‌ای خود را برای رونمایی از خط جدید شاسی بلندهای سگمنت B در سال آینده آماده می‌کند. خودروساز ترکیه‌ای (Togg) توگ، کار بر روی مدل جدید T۸X را آغاز کرده است که یک خودروی اسپرت (SUV) در سگمنت B است، همانطور که گورجان کاراکاس، مدیرعامل این شرکت به آنادولی گفت که آنها از مدل جدید پس از شروع فروش سدان T۱۰F در سال آینده رونمایی خواهند کرد. کاراکاس در طی یک تست رانندگی در پردیس Togg در بورسا، شمال غربی ترکیه، گفت که نسخه تمام چرخ متحرک T۱۰X در ژوئن تا ژوئیه به‌عنوان نسخه محدود برای فروش عرضه می‌شود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تسلا در آستانه سقوطی نامحسوس

شرکت اکسون موبیل (دومین شرکت نفتی بزرگ جهان) اکنون برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته بیش از شرکت تسلا ارزش دارد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که فروش تسلا کاهش یافت و سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که مردم هنوز آماده نیستند که خودروهای گازسوز را کنار بگذارند. قیمت سهام تسلا در امسال به دلیل نگرانی در مورد رشد کندتر، کاهش مشاغل و کاهش فروش، ۴۱ درصد سقوط کرده است. از سوی دیگر، اکسون به لطف پروژه‌های نفتی جدید با بهره‌گیری از افزایش ۱۶ درصدی قیمت نفت خام در امسال، توانسته کاهش تولید نفت خود را در ده سال گذشته معکوس کند.

  • اقتصاد جهان در انتظاری شوکی بزرگ

کاترین مان از قانون‌گذاران بانک انگلستان فکر می‌کند که با تقسیم شدن اقتصاد جهان، کشورها ممکن است در آینده با افزایش غیرمنتظره قیمت‌ها مواجه شوند که چالشی برای بانک‌های مرکزی خواهد بود. مان در هیاتی در صندوق بین‌المللی پول گفت که بانک‌های مرکزی باید در حالت آماده‌باش باشند زیرا اعتدال زیاد، سال‌های تورم پایدار و نوسانات کم به پایان رسیده است. وی همچنین اعلام کرد که یکی از بزگترین نگرانی ها، تکه تکه شدن اقتصاد جهانی است. او افزود که تکه تکه شدن تجارت جهانی و جریان سرمایه منجر به "تجارت کمتر، تامین مالی کمتر" می‌شود. هم بازارهای نوظهور و هم اقتصادهای پیشرفته در نتیجه ضرر می‌کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر