بازار خودرو در مرداب رکود اقتصادی

بازار خودرو با افزایش نرخ ارز و عدم پایداری اقتصادی، همچنان در رکود به سر می برد. این وضعیت ناامیدی را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و امکانات سرمایه‌گذاری در این بخش را به شدت محدود کرده است. آیا فروش اقساطی می‌تواند بازار را به سمت خود جلب کند؟

بازار خودرو در مرداب رکود اقتصادی

قیمت دلار مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود که در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد و همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودروهای داخلی و مونتاژی بود.

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته جاری نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر