کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۶

معامله میلیاردی رسانه‌ها سوژه شد / رفع محدودیت‌های بازار ارزهای دیجیتال

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

معامله میلیاردی رسانه‌ها سوژه شد / رفع محدودیت‌های بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱۸ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • معامله میلیاردی رسانه‌ها سوژه شد

معامله بین پارامونت گلوبال و اسکای‌دنس مدیا ( شرکت‌های رسانه‌ای امریکایی) می‌تواند باعث شود که گروه رسانه‌ای پارامونت، استودیوی مستقل اسکای دنس را در یک معامله به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار خریداری کند. National Amusements، شرکتی که پارامونت را کنترل می‌کند، بیش از ۲ میلیارد دلار پول نقد به عنوان بخشی از معامله مورد بحث دریافت خواهد کرد. Skydance ممکن است به پارامونت که مالک پارامونت پیکچرز است، پول زیادی دهد. این پول می‌تواند با کاهش بدهی به پارامونت کمک کند تا وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.

  • شب سرنوشت ساز برای بازیکنان بخت آزمایی

بازیکنان بخت آزمایی شنبه شب شانس دیگری برای برنده شدن جایزه بزرگ لاتاری دارند که اکنون پس از بیش از سه ماه برنده نشدن هیچ کس، به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. از آخرین باری که شخصی برنده جایزه برتر لاتاری در روز سال نو شد، ۴۰ قرعه کشی متوالی انجام شده است. چهل و یکمین قرعه کشی شنبه شب رکوردی را رقم خواهد زد که دو بار در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ ثبت شده است. جایزه ۱.۳ میلیارد دلاری برای برنده‌ای است که طی ۳۰ سال پرداختی دریافت می‌کند. بیشتر برندگان به جای پرداخت‌های سالانه، مبلغی حدود ۶۰۸.۹ میلیون دلار را انتخاب می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • ترفند ایلان ماسک برای جذب سرمایه

سرمایه‌گذاران نزدیک به ایلان ماسک در حال بحث در مورد ارائه ۳ میلیارد دلار به استارتاپ هوش مصنوعی xAI او هستند که احتمالاً ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند. شرایط برای جمع آوری کمک‌های مالی xAI هنوز به طور کامل تعیین نشده است. ایلان ماسک گفت که xAI درحال‌حاضر با سرمایه‌گذاران برای به‌دست آوردن سرمایه صحبت نمی‌کند، علیرغم گزارش خبری که حاکی از آن است که این استارتاپ ممکن است به دنبال جذب تا ۶ میلیارد دلار باشد.

  • رفع محدودیت‌های بازار ارزهای دیجیتال

مبارزات انتخاباتی پارلمانی کره جنوبی نشان داد که این کشور بازیگر بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال است. احزاب سیاسی، عمده انگیزه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را برای جذب رای دهندگان ارائه می‌کنند. حزب مردمی رئیس‌جمهوری کره جنوبی وعده داد مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را به تعویق بیندازد. از سوی دیگر، حزب مخالف دموکرات وعده داد که محدودیت‌های مربوط به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) از جمله آنهایی که از ایالات متحده دارای ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین هستند را حذف کند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پایان تلخ کسب و کار فروشگاه معروف

۹۹ Cents Only Stores، یک شرکت در کالیفرنیا، پس از ۴۲ سال فعالیت، تمام ۳۷۱ فروشگاه خود را تعطیل می‌کند. آنها قبلاً انواع اقلام ارزان قیمت می‌فروختند، اما اکنون برای همیشه تعطیل می‌شوند. این شرکت دارای فروشگاه هایی در سراسر کالیفرنیا، آریزونا، نوادا و تگزاس است که حراج کالاهای خود و همچنین وسایل، اثاثیه و تجهیزات را آغاز کرده است. این شرکت به دلیل همه‌گیری COVID-۱۹، ( ویروس کرونا)، تغییر در خواسته‌های مشتریان، افزایش قیمت‌ها و سطوح بالاتر ضرر به دلایل مختلف مانند سرقت کارکنان، دزدی از فروشگاه، آسیب‌دیدگی و اشتباهات با چالش‌هایی مواجه شده است.

  • سقوط این شرکت هواپیمایی نزدیک است؟

مدیرعامل شرکت هواپیمایی بوئینگ، دیوید کالهون، سال گذشته ۳۳ میلیون دلار درآمد داشت که عمدتاً در جوایز سهام شرکت داشت. با این حال، امسال پرداخت سهام او به دلیل کاهش قیمت سهام بوئینگ پس از انفجار پنل یکی از هواپیماهای این شرکت در ژانویه، حدود ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. این شرکت گزارش داد که کالهون سال گذشته ۱.۴ میلیون دلار حقوق و جوایز سهام به ارزش ۳۰.۲ میلیون دلار دریافت کرد. با احتساب سایر امتیازات، کل غرامت او ۳۲.۸ میلیون دلار بود که بیشتر از ۲۲.۶ میلیون دلاری بود که در سال ۲۰۲۲ دریافت کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر