کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۰

بازار ارزهای دیجیتال در دست دوقلوهای میلیاردر / هنوز خبری از افزایش حقوق این کارگران نیست

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بازار ارزهای دیجیتال در دست دوقلوهای میلیاردر / هنوز خبری از افزایش حقوق این کارگران نیست

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • مردم در انتظار افزایش درآمد این شرکت

سرمایه‌گذاران بسیار مشتاق گزارش درآمد آتی Nvidia هستند. انویدیا به عنوان یک پیشرو در صنعت هوش مصنوعی شناخته می‌شود و مردم انتظار یک دوره سه ماهه واقعاً موفق را از آنها دارند. سرمایه‌گذاران شاهد افزایش سریع قیمت سهام در یک سال و نیم گذشته به دلیل هیجان در مورد فناوری هوش مصنوعی بوده‌اند. انتظار می‌رود انویدیا درآمد سه ماهه خود را به طور قابل توجهی به حدود ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد و به پرمعامله‌ترین سهام در وال استریت تبدیل شود.

  • وام کلان دولت برای توسعه پروژه‌های مسکن

اداره مسکن چین ۱۷.۲۰ میلیارد دلار وام توسعه را تصویب کرد که ۴.۳۲ میلیارد دلار قبلاً صادر شده بود تا به حمایت از بخش املاک قدمی برداشته باشد. اساساً، در سیستم جدید چین، دولت‌های شهری پروژه‌های مسکنی را به بانک‌ها پیشنهاد می‌کنند که برای دریافت کمک‌های مالی مناسب هستند. آنها همچنین با بانک‌ها همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند که این پروژه‌ها بودجه مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. این مکانیسم بخش مهمی از برنامه‌های پکن برای مدیریت مشکل بدهی در بخش املاک و ایجاد احساس امنیت بیشتر مردم در مورد صنعتی است که بخش بزرگی از اقتصاد چین را تشکیل می‌دهد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • عربستان، بازیگر قوی دنیای صنعت می‌شود؟

شرکت سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری جدید عربستان سعودی روز سه شنبه در مورد معاملات جدید اعلام کرد که آنها قصد دارند با SoftBank Group Corp و یک سازنده تجهیزات نظارتی چینی برای ساخت کارخانه در عربستان سعودی همکاری کنند. این بخشی از هدف عربستان سعودی برای تبدیل شدن به یک بازیگر قوی صنعتی است. Alat و SoftBank در حال همکاری برای سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری برای ایجاد یک مرکز تولید و مهندسی با فناوری بالا در ریاض هستند. این پروژه بر ساخت ربات‌های صنعتی پیشرفته با استفاده از فناوری سافت بانک متمرکز خواهد بود. انتظار می‌رود نخستین کارخانه در دسامبر شروع به کار کند.

  • تولیدکنندگان مصالح ساختمانی دست در دست هم

شرکت فرانسوی Cie. de Saint-Gobain ( تولیدکننده مصالح ساختمانی) به فکر خرید CSR Ltd.، یک شرکت استرالیایی تولید‌کننده مصالح ساختمانی است. این خبر باعث شد که سهام این شرکت استرالیایی به بیشترین میزان در ۳۲ سال اخیر افزایش یابد. دو شرکت در مورد همکاری و دریافت مشاوره برای انجام یک معامله صحبت می‌کنند. پس از انتشار این گزارش، سهام CSR با جهش ۱۸ درصدی به ۸.۰۲ دلار استرالیا در سیدنی و به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۰۸ رسید. معاملات متوقف شد و ارزش بازار شرکت به ۳.۸ میلیارد دلار استرالیا (۲.۵ میلیارد دلار) رسید.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بازار ارزهای دیجیتال در دست دوقلوهای میلیاردر

Fairshake، یک کمیته اقدام سیاسی متمرکز بر ارزهای دیجیتال، ۴.۹ میلیون دلار بودجه از دوقلوهای میلیاردر Cameron Winklevoss و Tyler Winklevoss دریافت کرد. یک کمیته اقدام سیاسی قدرتمند (PAC) که از سرمایه‌گذاران خطرپذیر بزرگی مانند مارک اندرسن و بن هوروویتز و همچنین از شرکت هایی مانند Coinbase و Ripple پول دریافت کرده است، در ژانویه ۶.۳ میلیون دلار اضافی جمع آوری کرد. دوقلوهای Winklevoss که صرافی ارزهای دیجیتال Gemini را تأسیس کردند و سرمایه‌گذاران قابل توجهی در بیت کوین هستند، نیز در این PAC مشارکت دارند.چ

  • هنوز خبری از افزایش حقوق این کارگران نیست

تویوتا موتور، بزرگترین خودروساز جهان، هنوز پاسخی به درخواست اتحادیه خود برای افزایش حقوق کارگران و پاداش‌های بی‌سابقه نداده است. این باعث ایجاد تردیدهایی در مورد مثبت بودن مذاکرات دستمزدها شده است. اتحادیه کارگران تویوتا درخواست پاداش بزرگی معادل ۷.۶ ماه حقوق و افزایش حقوق ماهانه تا ۱۸۹.۵۷ دلار بر اساس شرایط شغلی و نقش دارد. اتحادیه‌های کارگری ژاپن خواستار افزایش دستمزدها در امسال نسبت به افزایش هایی هستند که در سال گذشته دریافت کردند، که بزرگترین افزایش در بیش از ۳۰ سال گذشته بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر