کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۷

خودنمایی بنرهای تبلیغاتی برای ترویج امنیت ملی / قطار قیمت مسکن از ریل خارج شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خودنمایی بنرهای تبلیغاتی برای ترویج امنیت ملی / قطار قیمت مسکن از ریل خارج شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ ( ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت پس از تجربه دو هفته کاهش متوالی برای نخستین بار در امسال کاهش قابل توجهی یافت. تاجران در حال بررسی این موضوع هستند که با ادامه تنش‌ها در خاورمیانه چه اتفاقی ممکن است بین ایران و اسرائیل بیفتد. قیمت نفت خام برنت پس از کاهش ۳.۵ درصدی در هفته گذشته به زیر ۸۷ دلار در هر بشکه رسید که بزرگترین کاهش از اوایل فوریه تاکنون است. پس از نوسان قیمت‌ها در روز جمعه، بازار درحال‌حاضر آرام و نامطمئن است. مجلس نمایندگان امریکا پس از درگیری‌های اخیر، مجازات‌های جدیدی را برای صنعت نفت ایران تصویب کرد و انتظار می‌رود این مصوبه به زودی در مجلس سنا تصویب شود. علاوه بر این، آنها پول بیشتری به اوکراین برای مبارزه با روسیه اعطا کرده‌اند.

  • خودنمایی بنرهای تبلیغاتی برای ترویج امنیت ملی

در یک ویدئو به مناسبت روز آموزش امنیت ملی، سازمان جاسوسی ارشد چین پیامی جدی برای مردم چین دارد: جاسوسان خارجی همه جا هستند. در شهرهای چین اغلب می‌توانید پوسترها و شعارهای ترویج امنیت ملی را در پیاده‌روها، قطارهای مترو، دانشگاه‌ها و بیلبوردها ببینید. دولت همچنین از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن نظرات، ویدئوها و کمیک استریپ‌ها در مورد تهدیدات احتمالی برای کشور استفاده می‌کند و طرفداران زیادی به‌دست می‌آورد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر شدت گرفت

رای دهندگان اکوادور به اقدامات جدی تر علیه قاچاقچیان مواد مخدر رای مثبت دادند و موضوع تغییرات اقتصادی که مورد علاقه سرمایه‌گذاران است به حاشیه رفت. این یک پیروزی برای رئیس‌جمهوری دانیل نوبوآ است. بر اساس شمارش سریع منتشر شده توسط مقامات انتخاباتی، همه ۹ پیشنهاد نوبوآ برای تشدید مقابله علیه کارتل‌های کوکائین (سازمان‌های جنایی مواد مخدر) به راحتی به تصویب رسید. با این حال، رای دهندگان با حاشیه‌های زیادی پیشنهادات برای آزادسازی بازار کار و اجازه داوری بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی در کشور را رد کردند.

  • برنامه محبوب جوانان در تیررس امریکا

TikTok اعلام کرد ممنوعیت برنامه‌اش در ایالات متحده به توانایی ۱۷۰ میلیون امریکایی برای بیان آزادانه خود آسیب می‌زند. مجلس نمایندگان امریکا روز شنبه به ممنوعیت TikTok رای داد. این موضوع بخشی از بسته سیاست خارجی ایالات متحده بود که شامل کمک به اوکراین می‌شد و می‌تواند از هفته آینده به قانون تبدیل شود. در ماه‌های اخیر مقامات امریکایی نسبت به محبوبیت TikTok در بین جوانان هشدار داده‌اند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پیش‌بینی عجیب قیمت مسکن در امریکا

پیش‌بینی‌ها برای قیمت مسکن در ایالات متحده به طور ناگهانی در مقایسه با همین یک ماه پیش بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. غول وام مسکن روز پنجشنبه اعلام کرد قیمت مسکن در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تنها ۰.۵ درصد افزایش خواهد یافت. این میزان نسبت به پیش‌بینی آن در ماه مارس که پیش‌بینی می‌کرد قیمت مسکن ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد، به‌شدت کاهش یافته است. چشم‌انداز سال ۲۰۲۴ به‌ویژه در مقایسه با آغاز سال، زمانی که قیمت‌ها ۲.۸ درصد افزایش یافت، آسیب دیده است.

  • آخرین وضعیت قیمت طلا و دلار در بازارهای جهانی

سهام آسیایی در روز دوشنبه مقداری از زیان خود را جبران کردند و بازدهی اوراق قرضه با کاهش ترس از درگیری گسترده تر در خاورمیانه و با گرایش سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های پرریسک تر افزایش یافت. طلا و دلار از نقطه اوج خود فاصله گرفته و قیمت نفت خام با کاهش احتمال اختلال عمده در عرضه کاهش یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    قیمت قطار از همدان به مشهدمقدسیک بوفه چه قدر میباشد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر